מה זה אוטומציה?

תוכן עניינים

הדרך שלכם לשווק את העסק שלכם ולהגיע אין ספור לקוחות, טומן בתוכו את החובה שלכם לעבוד 24/7.
אף על פי שזה נשמע ממש אבל ממש משהו שאף בעל עסק, חברה או עובד ירצו לעשות הפתרונות הטכנולוגיים של היום יכולים להפוך כל עסק למערכת משומנת שמכניסה לקוחות חדשים בכל יום.

יש דרך שבה אני יכול לשווק את העסק ולעבוד רק מ9-17?

כן, היום בעידן הטכנולוגיות הקיימות בשוק ישנן פתרונות רבים, היום אפילו בעל עסק הפשוט ביותר מחזיק באתר, אבל אתר בלבד זה לא מספיק נכון? אומנם נוכל לקבל פניות רלוונטיות של לקוחות פוטנציאליים, אבל אותו לקוח שהשאיר פרטים אחרי שעות העבודה שלכם, ככל הנראה "יתקרר" עד שהוא יגיע לשיחה עם איש המכירות.

מה עושים? מתחילים לברר צרכים כבר באינטרקציה הראשונה. לדוגמה: נניח ויש לך חנות תכשיטים, לקוח פוטנציאלי גולש לאתר החנות שלך ורואה את המבחר המוצא של החנות, יש אפשרות לרכוש אונליין, אבל… אנחנו יצורים שיש לנו ספקות, שאלות והרצון לבטוח במשהו שאנחנו עושים, זאת אומרת, הקניה שלנו בדרך כלל היא אישית, אבל אנו פועלים איתה בצורה לוגית ובטוחה כדי להימנע מטעויות.

תארו לכם את המצב הבא: הגולש רואה צמיד זהב 14K שהוא מעוניין לרכוש לאישתו, הוא מעוניין שהחבילה תגיע בצורה של מתנה עם הקדשה אישית זר פרחים ושוקולד ולשלוח אותה ישירות באמצע היום לאשתו לעבודה, מקסים נכון? אבל שהוא גולש בשעה 20:00 כשהחנות כבר סגורה ואין מי שיענה לו על שאלות כאלו ואחרות. כאן אפשר לשלב פתרון אוטומציה בחנות:

שילוב אוטומציה באתרי איקומרס

הלקוח מעוניין להוציא לפועל את ההפתעה שתכנן אבל האתר לא מספק לו את כל המידע. אוקיי עד כה נשמע מעניין אז מה עושים באמת במקרה כזה? הדבר שניתן לעשות הוא זה: לבנות בוט AI (בינה מלאכותית) שבנוי מאין ספור תרחישים של שאלות ותשובות שעובד 24/7.

במקרה כזה, הבוט לא רק שהיה עונה לגולש על כל השאלות שלו, אלא גם היה גורם לו בסבירות גבוהה מאוד להוציא את כרטיס האשראי ולהשלים את ההזמנה בזמן שעובדי החנות בכלל יושבים בבית. זו היא דוגמא לחלק מהיכולות הטכנולוגיות שהן בהישג יד להמון עסקים חנויות אינטרנטיות ועוד.

האם אפשר לשלב אוטומציה בשיווק גם למי שאין אתר?

נניח אין לי אתר, יש לי חנות ירקות ופירות והדרך היחידה שלי היא לקבל הזמנות בווצאפ, מה אני עושה במצב כזה? יפה! במצב כזה גם עומדות לפנינו המון אפשרויות, ניתן לעבוד ולקבל הזמנות ישירות דרך ווצאפ ללא הצורך באתר או לבקש מהלקוח פרטי אשראי בטלפון. ניתן לבנות בתוך הווצאפ רובוט AI שיודע לקבל הזמנות ישירות מהטלפון של הגולש ואפילו לחייב אותו באשראי, ושההזמנה תצא לו מהקופה הפיזית!

וואו זה נשמע ממש מעניין,איך אפשר ליצור קשר ולקבל מידע על בוטים כאלה? אז ככה ניתן ללחוץ כאן ומיד תוכלו להשאיר לנו פניה ונחזור אליכם עם כל השאלות למי עוד יכול להתאים השירותים הללו? האם גם חברות קטנות עם 10 עובדים יותר יכולים להיעזר בכלים הללו?

כמובן, דווקא חברות קטנות צריכות להשתמש בבוטים ואוטומציות יותר מכולם, המערך שלהם מחייב חיסכון במשאבי כח אדם לצד יעילות מקסימלית, וכאן עולם האוטומציות נכנס לתפקוד מלא, עולם האוטומציות מאפשר לחבר בין עולמות שונים ובין מערכות שונות, מה הכוונה?

שילוב אוטומציה במערכות CRM גדולות

נניח ואתם עובדים עם מערכת ניהול לקוחות אחת, והחלטתם להכניס עוד מערכת שתנהל לכם את המשימות בעסק. האם תצטרכו לעשות פינג פונג בין שני המערכות עד 120? בוודאי שלא, חיבור בין מערכות באמצעות מה שנקרא API (בשפה הפשוטה זה אומר שמערכת נותנת אפשרות למערכות אחרות לתקשר איתה ולהכניס לה או למשוך ממנה נתונים) והדבר הזה גורם לכל המשחק להיות הרבה יותר פשוט.

על כן, אם אנשי המכירות של אותו החברה מסמנים סטטוס על לקוח במערכת ניהול הלקוחות, מיד אנשי הביצוע יראו זאת במערכת ניהול המשימות, מה שיאפשר סביבת עבודה חלקה ונטולת בזבוז זמן. אחרי הכל זמן זה הכל לא?

וואו זה נשמע לי ממש אחלה, למדתי משהו היום, אשמח לדעת לסיכום מה אתה ממליץ לעסקים קטנים לעשות וכמה זה יכול לעלות להם לפתח דבר כזה אצלם בעסק? אז התשובה שלי הולכת להפתיע אותך, אפשר היום להתחיל מתקציב של 0 שקלים כדי לעשות את כל מה שכתבתי לך כאן, אולם זה יכול להספיק לחברות קטנות שרק מתחילות להניע את הגלגלים מה שנקרא, אבל בהחלט אפשרי להתחיל בחינם.

לפרטים נוספים ניתן חפשו בגוגל "סמארטרייז"

אוטומציה

שאלות ותשובות

אוטומציה היא יצירת אינטגרציה (חיבור) בין מספר מערכות במטרה להפחית צורך בחיבור מתווך יד אדם לטובת חיסכון בזמן, כסף וטעויות אנוש.

ניתן להשתמש בכלי אוטומציה במספר מקורות פופולריים: אתרים אינטרנט, אפליקציית וואטסאפ, עמודי פייסבוק ועוד.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

מה עדיף לעשות? SEO או PPC?

SEO ו-PPC (קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל) הם שני מודלים עיקריים של שיווק במנועי חיפוש. שתי השיטות מכוונות למשוך תנועה לאתר שלך, אך הן

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן