קוצב לב – הכל על הליכי ההשתלה והעלויות

תוכן עניינים

מה אתם צריכים לדעת על השתלת קוצב לב? הפעולה כשלעצמה נשמעת כמו פעולה מסוכנת. זה נכון שהפעולה מביאה איתה סכנה רבה, אך עדיין מדובר על פעולה שמבוצעת שנים ארוכות. תפקידו של קוצב הלב הוא לשמור על הדופק הסדיר באמצעות חשמל. מצד אחד של יהיה איטי מידיי, אך בו בזמן גם שלא יהיה מהיר מידיי. המכשיר שולט ביד רמה על קצב פעימות הלב כדי שהן יהיו בדיוק כמו שהן צריכות להיות. הרי קצב פעימות לב גבוה או נמוך מביא איתו בעיות שעלולות להיות מסכנות חיים.

מתי יש צורך בהשתלת קוצב לב?

לכל אחד מאיתנו יש קוצב לב טבעי, כזה שדואג לפעילותו התקינה. זוהי הסיבה שבגללה הלב שלנו פועם, הקוצב נותן לו פולסים שגורמים לו לפעול בעצימות קבועה. השתלה מלאכותתי נדרשת כאשר הקוצב הטבעי לא עושה את עבודתו. במקרה כזה ישנה חשיבות להשתיל את הקוצב המלאכותי שיחליף את הקוצב הטבעי. רופא מומחה יהיה זה שיקבע האם יש צורך בהשתלת קוצב או שניתן להשאיר את המצב כמו שהוא. ישנו רף מסוים שעלול להיות מסכן חיים, אותו לא יהיה ניתן לעבור לא משנה מה יקרה.

איך מבצעים השתלה?

הניתוח כשלעצמו הוא לא ניתוח ארוך במיוחד, הוא נמשך בין שעה עד שעתיים בסך הכל. במרבית המקרים יהיה ניתן לעשות את הניתוח בהרדמה חלקית, חלק מהרופאים יעדיפו לעשותו בהרדמה מלאה. קוצב הלב המלאכותי נכנס בחלקו העליון של בית החזה, הפעולה נעשית באמצעות חתך קטן. במהלך הניתוח עצמו המנותח יהיה מחובר למכשירים רבים שבוחנים את קצב הלב. כך יהיה ניתן למנוע מצב שבו הלב מפסיק לפעום תוך כדי ביצוע ההשתלה עצמה. כמו שאמרנו לא מדובר על פעולה חדשה, מדובר על פעולה שנעשית שנים רבות. אחוזי ההצלחה של הניתוח הם טובים בהשוואה לניתוחים אחרים שעלולים להיות מסוכנים פי כמה.

האם ישנו צורך להחליף את הקוצב?

קוצב לב יכול להחזיק שנים רבות, כך שלא יהיה צורך להחליף אותו. החלפת הקוצב המלאכותי תעשה רק כאשר הוא לא יעשה את עבודתו כראוי. החלפה נוספת של הקוצב עשויה להיות יותר מסוכנת, לכן נמנעים מלבצע את הפעולה הזאת ביתר שאת. מה שכן יהיה צורך להחליף את הסוללות של קוצב הלב כדי שימשיך לבצע את עבודתו כראוי. הסוללות מחזיקות מעמד לכמה שנים, ותקבלו מראש התראה לפני הפעולה. ההחלפה של הסוללות היא פשוטה יחסית, לא מדובר על ניתוח מורכב שידרוש מכם הכנה מוקדמת. אך חובה להכיר את העניין הזה עוד לפני שמשתילים קוצב שינתר את פעילות הלב.

כמה עולה ניתוח השתלת קוצב? 

המחיר של השתלת קוצב לב עשוי להשתנות בהתאם למקום שבו תבצעו את הניתוח. מרפאות פרטיות עשויות לגבות על הפרוצדורה כמה אלפי שקלים, ניתן יהיה לעשות השוואת מחירים. בו בזמן מרפאות ממשלתיות יגבו כמה מאות שקלים על ההליך, אך יהיה עליכם לחכות לתור פנוי. יש כאלה שמוכנים לשלם כל מחיר כדי לדעת כי הם יכולים לבצע את הפרוצדורה בהקדם האפשרי. במרפאות פרטיות המחיר הוא גבוה, אך כן תוכלו לקבל תור באופן מידיי. לעומת מרפאות ממשלתיות שמסובסדות על ידי המדינה, אך התורים ארוכים ומתישים. יהיה עליכם לעשות שיקול של עלות אל מול תועלת או המתנה כדי שלא תצאו קירחים מכאן ומכאן. לא בטוח כי המחיר שידרשו מכם לשלם יהיה גבוה כמו שאתם מדמיינים אותו.

קוצב לב
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

כל מה שרציתם לדעת על הדברה

הדברה היא מרכיב חיוני בשמירה על הבריאות והבטיחות של הבתים, הגנים ומקומות העבודה שלנו. נושא ההדברה חשוב בעיקר תוך התמקדות בסוגי ההדברות, סוגי מזיקים ומחירי

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן