כל מה שרציתם לדעת על הדברה

תוכן עניינים

הדברה היא מרכיב חיוני בשמירה על הבריאות והבטיחות של הבתים, הגנים ומקומות העבודה שלנו. נושא ההדברה חשוב בעיקר תוך התמקדות בסוגי ההדברות, סוגי מזיקים ומחירי הדברה.

סוגי הדברות

הדברה כימית

  • קוטלי חרקים: מכוונים לחרקים על ידי שיבוש מערכת העצבים שלהם. הם מגיעים בצורות שונות, כגון תרסיסים, אבק או פיתיונות, וניתן להשתמש בהם הן בפנים והן בחוץ. למרות שהם יעילים מאוד, יש להקפיד להשתמש בהם כראוי, מכיוון שהם עלולים להזיק לבני אדם וחיות שאינם המטרה.
  • קוטלי עשבים: נועד לשלוט או להרוג צמחים או עשבים לא רצויים. הם פועלים על ידי הפרעה לצמיחה של הצמחים ויכולים להיות סלקטיביים (מכוונים לצמחים ספציפיים) או לא סלקטיביים (הורגים את כל הצמחים שהם באים איתם במגע).
  • קוטלי מכרסמים: אלו הם כימיקלים שנוסחו במיוחד כדי לשלוט במכרסמים כמו חולדות ועכברים. בדרך כלל מוצעים כפיתיון, הם פועלים על ידי שיבוש תפקודי הגוף של המכרסמים, מה שמוביל למוות. יש להשתמש בהם בזהירות, במיוחד בבתים עם חיות מחמד או ילדים.

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית כרוכה בשימוש באויבים הטבעיים של המזיקים, כגון טורפים, טפילים או פתוגנים, כדי להדביר או לחסל אותם. לדוגמה, פרת משה רבנו משמשת להדברת כנימות בגנים. שיטה זו היא מאוד ממוקדת וידידותית לסביבה אך דורשת ניטור וניהול קפדניים.

הדברה פיזית

שיטות ידניות

אלה כוללים הסרה פיזית של מזיקים או בית הגידול שלהם. דוגמאות כוללות איסוף ידני של חרקים, שימוש במחסומים כדי למנוע את כניסתם או שימוש במלכודות ללכידת מכרסמים.

שיטות מכניות

זה כולל שימוש במכשירים כדי ללכוד או להרוג מזיקים. לדוגמה, מלכודות עכברים, מחלפי זבובים או עשבים מכניים. שיטות אלו אינן רעילות אך עשויות לדרוש ניטור רציף.

הדברה אלקטרונית

מכשירים אולטראסוניים

אלה פולטים צלילים בתדר גבוה שאינם נשמעים לבני אדם אך אינם נוחים עבור מזיקים רבים. הם משמשים לעתים קרובות כדי להרתיע מכרסמים או חרקים, אך היעילות שלהם עלולה להיות לא עקבית.

מכשירים אלקטרומגנטיים

אלה משפיעים על מערכת העצבים של מזיקים על ידי פליטת אנרגיה אלקטרומגנטית דרך החיווט בתוך הקירות. למרות שהם משווקים עבור מזיקים שונים, המחקר המדעי על יעילותם מוגבל.

סוגי מזיקים

חרקים

נמלים: הן עלולות להוות מטרד ולגרום נזק לבתים וגינות.

ג'וקים: נמצאים לעתים קרובות במקומות חשוכים ולחים ועלולים לשאת מחלות.

יתושים: ידועים בהפצת מחלות כמו מלריה ודנגי.

מכרסמים

חולדות ועכברים, המכרסמים המוכרים ביותר אשר עלולים לגרום נזק לאספקת מזון ולרכוש ועלולים לשאת מחלות.

עשבים שוטים וצמחים לא רצויים

אלה עלולים להרוס גנים ולהרוג צמחים רצויים. עשבים שוטים יכולים להוות מטרד רציני בגינות פרטיות ואף בגינות ציבוריות. 

ציפורים וחיות בר אחרות

ציפורים ובעלי חיים מסוימים עשויים להיחשב כמזיקים כאשר הם גורמים נזק או הופכים למטרד. כמו למשל עורבים.

מחירי הדברה

בכל הנוגע למחירי הדברה ישנם טווח רחב המותאם לפי הנזקים והמזיקים בביתכם או בבניין המגורים שלכם:

1. בדיקה ראשונית וייעוץ- רוב החברות יגבו עמלה עבור בדיקה ראשונית.

2. עלויות טיפול- עלויות הטיפול תלויות במספר החדרים בביתכם ובסוג המזיקים ולכן קשה לקבוע את מחיר ההדברה. אולם לרוב, מחירי ההדברה לריסוס ינועו בטווח של 250 ש"ח עד 800 ש"ח בהתאם למספר החדרים. הדברת מזיקים כמו עש המזון ינועו באזור ה-300 ש"ח. 

3. תוכניות תחזוקה- תוכניות תחזוקה שוטפות עשויות להיות נחוצות להגנה מתמשכת ולכן יש לבדוק לגבי המחירים מול המדביר.

4. אפשרויות עשה זאת בעצמך- יש גם אפשרויות עשה זאת בעצמך שיכולות להיות ידידותיות יותר לתקציב, עם עלויות משתנות בהתאם לשיטה ולמוצרים שבהם נעשה שימוש.

סיכום

הדברה היא היבט רב פנים וחיוני לשמירה על סביבה נקייה ובריאה. על ידי הבנת סוגי ההזמנות, זיהוי מזיקים שונים ומודעות לתמחור הכרוך בכך, ניתן לקבל החלטות מושכלות לשמור על המרחבים שלכם נקיים ממזיקים מטרידים. בין אם בוחרים בשירותים מקצועיים או בגישת עשה זאת בעצמך, עקביות וערנות הם המפתח להדברה יעילה.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן