יכול להיות שכל בעיות כאב הגב שלך מקורן בכלל בנעליים: הקשר הפתיע בין הנעליים שאנו לובשים לגו בריא

תוכן עניינים

כאבי גב יכולים לנטרל אותנו ליום שלם ולפעמים לכמה ימים ויותר. אולי גם אתם תגלו שהגב שלכם בסדר גמור, אבל הגיע הזמן להחליף את הנעליים. מה הקשר שבין נעליים מתאימות וכאבים בגב התחתון?

כאבי גב

כאבי גב היא אחת התלונות הנפוצות של מטופלים כאשר הם הולכים לאורתופד. ישנן סיבות רבות לכאבי גב, חלקן קשורות לעצמות, לגידים ולרצועות, למחלות שונות ועוד. אם אתם סובלים מכאבי גב, רצוי קודם כל לפנות לרופא לבירור, ולשלול את כל הסיבות האחרות. אם הרופא יתרשם כי הגב שלכם בסדר, ככל הנראה שהוא יבשר לכם שהנעליים שאתם הולכים איתם פשוט לא מתאימות לכם.

כאבי גב ונעליים – הקשר

זה אולי לא עולה בדעתכם, כיוון שהגב רחוק מכפות הרגליים שלנו, אבל בעצם התפקידים של הגב והרגליים קשורים בקשר הדוק. הליכה בנעליים שאינן מתאימות לכם גורמת להפעלה של לחצים בנקודות מסוימות בכפות הרגליים, ומביאות לחוסר יציבות. עמוד השדרה שלכם – אשר אחרי בין היתר לאיזון הגוף, מנסה לפצות על כך, ומנסה לספוג את העומס, מה שמביא לכאבי גב תחתון. 

אילו נעליים גורמות לכאבי גב?

נעלי עקב מביאות את הגוף קדימה, ויוצרות עומס שמחולק בצורה לא נכונה – ולכן גורמות בדרך כלל לכאבי גב ובעיות נוספות. כדי להקל על היווצרות כאבי הגב מומלץ לבחור בנעלי עקב נמוכים, וללכת איתן במינון סביר. סנדלים פתוחות, עם סוליה פשוטה, גורמים גם הם לפיזור לא נכון של הלחץ שנוצר מעמידה והליכה, ויכולים להביא גם אתכם לביקור אצל האורתופד. 

האם כל סוגי הנעליים גורמים כאב גב?

ישנן נעליים, שאינן מוגדרות נעלי נוחות, אך ייתכן שלא יגרמו לכם לכאבי גב. סניקרס, מגפיים או נעלי הליכה, הן דוגמא לנעליים שבמידה הנכונה ובהתאמה מיטבית לכפות הרגליים שלכם, ככל הנראה שלא יגרמו לכם לכאבי גב משמעותיים. מה שכן, ככל שמתבגרים והגוף מתעייף מומלץ שלא לזלזל בחשיבות של נעלי נוחות מותאמות אישית, למניעת בעיות גב. 

נעליים אורטופדיות 

מי שסובל מכאבי גב שמפריעים לו לתפקד, רצוי שיעבור להליכה בנעליים אורטופדיות. נעליים אורטופדיות מיוצרות בהתאמה אישית ללקוח, אבל גם נעליים אורטופדיות שאינן בהתאמה אישית יכולות להקל על הלחץ והעומס וכך גם על כאבי הגב. אופציה נוספות למי שבכל זאת רוצה ללכת עם נעליים רגילות, הוא שימוש במדרסים. 

לסיכום

כולנו סבלנו מכאב גב לפחות פעם אחת, אבל אם אתם סובלים מכאבי גב תמידיים או כאלה שבאים הולכים, רצוי שתבדקו אם אתם הולכים עם נעליים מתאימות. נעלי עקב, נעל ללא סוליה תומכת, או נעליים קטנות שלוחצות על כפות הרגליים – כולן גורמות ללחץ על כפות הרגליים שגורם לחוסר יציבות וכתוצאה מכך לאיזון לא נכון של הגוף. עמוד השדרה שלכם מנסה לפצות על חוסר האיזון, מתוקף תפקידו, וכתוצאה מכך הכאבים מתבטאים בגב התחתון. 

אהבתם את הכתבה? >> sandruki.co.il

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

כל מה שרציתם לדעת על הדברה

הדברה היא מרכיב חיוני בשמירה על הבריאות והבטיחות של הבתים, הגנים ומקומות העבודה שלנו. נושא ההדברה חשוב בעיקר תוך התמקדות בסוגי ההדברות, סוגי מזיקים ומחירי

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן