הבד בספה האהובה גמור? האם כדאי לקנות ספה חדשה או ללכת על תיקון ספות?

תוכן עניינים

הספה הטובה והנאמנה שלך כבר לא מה שהייתה פעם? ייתכן מאוד שכבר זמן רב שקלת פשוט להתחיל לעשות השוואת מחירים באינטרנט ולקנות אחת חדשה. עם זאת, כשזה מגיע לספות, כולנו נוטים להיות קצת נוסטלגיים. סביר להניח שהמחשבה על ריפוד מחדש של הספה כבר עבר לך בראש ותהית האם אכן מדובר בצעד משתלם. האמת, כמו במקרים רבים בחיים, נמצאת איפשהו באמצע. ישנם מקרים בהם ריפוד מחדש יהיה תהליך קל ומשתלם בהרבה מקניית ספה ואילו במקרים אחרים, לא בהכרח שווה את הזמן שלנו. כאן, נראה באילו מקרים שווה להשקיע בשירות תיקון ספות.

מה ישפיע על עלות תיקון ספות?

ישנה נקודה שכדאי שניקח בחשבון., שירותי ריפוד יכולים להגיע לעלויות גבוהות מאוד. עם זאת, לא כל הספות נולדו שוות ולכן גם עלויות הריפוד ישתנו באופן ניכר. ישנם כמה גורמים מרכזיים שישפיעו על העלויות:

גודל הספה

ככל ששטח הספה גדול יותר, יידרש יותר חומר גלם. לכן, מטבע הדברים גם העלויות יהיו גבוהות יותר. זהו אחד מהאלמנטים החשובים שכדאי לבחון לפני שמסתייעים בשירות תיקון ספות.

עיצוב הספה

עיצובים מורכבים ידרשו יד מיומנת יותר וברוב המקרים גם עבודה מסובכת. כדאי לקחת את הנקודה הזו בחשבון כשפונים אל איש המקצוע. כמו כן, אם מדובר בהרבה יותר מנזק קוסמטי ויידרשו תיקונים במילוי או בקפיצים, המחיר עשוי לעלות באופן ניכר.

סוג הבד

בדים עם גימור מיוחד או טקסטורה יוצאת דופן יעלו לרוב הרבה יותר. בנוסף, הם ידרשו תשומת לב מיוחדת של הרפד ולכן המחיר גם יהיה בהתאם.

איזה תהליך יהיה נוח יותר עבורנו?

רגע לפני שנפנה אל מרפדיה בקרבת אזור מגורינו, שווה לבחון האם התהליך יהיה מהיר לפחות כמו קניית ספה חדשה. החדשות הטובות הן שריפוד מחדש של רהיט הוא שירות מהיר יחסית ולרוב ייקח מספר שבועות לכל היותר. רכישת ספה חדשה, כולל כל החיפושים אחר הפריט המושלם, עשויה בקלות לקחת גם כמה חודשים טובים. אם יש לך רהיט שכואב לך להיפרד ממנו, אין ספק שעבודה עם רפד היא הבחירה הנבונה ביותר כזה מגיע ליעילות ומסגרת זמנים.

המשמעותיות הסביבתיות של עבודה עם מומחי תיקון ספות

לבניית רהיטים מאפס יש השפעה עצומה על הסביבה. בניית ספה צורכת פי אלף יותר פחמן משיפוץ ספה קיימת. במציאות בה העולם כולו מתגייס לצמצם את פליטות הפחמן על מנת להיאבק במשבר האקלים, המעט שנוכל לעשות הוא לפחות לשקול תיקון ספות במקום לקנות רהיט חדש. 

למעשה, מחקרים רבים כיום מבססים כי שימוש חוזר ברהיטים מועיל באופן עצום לסביבה. מעבר לצמצום ההשפעה על ההתחממות הגלובלית, יש גם את צמצום צריכת העץ. כיום, אך ורק 17% מהרהיטים עוברים מחזור ואתרי ההטמנה מתמלאים במאות אלפי רהיטים ישנים מדי שנה. כל צעד שנעשה יוכל להיות עולם ומלואו. 

האם ניתן לרפד מחדש כל ספה?

התשובה הקצרה היא: כן, בהחלט. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שספות ענתיקה או עם בד יוצא דופן, עשויות לגבות עלויות גבוהות מאוד ולדרוש עבודה מורכבת ביותר. במקרים כמו אלו, ייתכן מאוד שנוכל להשיג ספה חדשה במחיר נמוך בהרבה. עם זאת, ככל שמדובר ברהיט יקר ערך ואהוב, אין ספק שתיקון ספות עם איש מקצוע היא אפשרות נוחה, משתלמת ומעל הכול – בת קיימא. 

כל עוד נבחר ברפד אמין, מנוסה ומקצועי, נוכל ליהנות מתוצאות ברמה גבוהה ומעוד שנים של שימוש בספה שלנו.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן