דרושים — כל מה שמחפש עבודה צריכים לדעת

תוכן עניינים

האם אתם מחפשים עבודה? מדפדפים כל היום במודעות דרושים? אולי אתם מחפשים לעשות שדרוג בקריירה שלכם, ולמצוא מקום עבודה שיותר מתאים לכם? אם כן, הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נשתף אתכם בכל מה שמחפשי עבודה צריכים לדעת, החל מאיך למצוא עבודה ועד איך לנהל משא ומתן על השכר שלכם.

בסוף המאמר יהיו לכם כלים שיעזרו לכם לחפש ולמצוא עבודות, איך לעבור בהצלחה ראיונות עבודה וגם איך להשיג תנאים טובים יותר. אז קדימה, בואו נתחיל.

למצוא עבודה טובה זה לא תמיד פשוט

לפעמים, למצוא עבודה שמתאימה לכם יכולה להיות משימה ממש קשה. אתם צריכים לכתוב קורות חיים שיבלטו, לשלוח אותם למקומות הנכונים וכמובן —לעשות רושם ראשוני נהדר בראיון העבודה, בתקווה שתקבלו את ההזדמנות המיוחלת להראות מה אתם שווים.

ויכול לקרות גם מצב בו לא יתמזל מזלכם להתקבל לראיון, ויכול להיות שלעולם לא תדעו למה.

זה יכול להיות בגלל שקורות החיים שלכם ארוכים מדי, או בגלל שחסר לכם איזה משהו קטנטן שהמעסיק הפוטנציאלי שלכם צריכים.

איך אפשר להגדיל את הסיכויים שלי למצוא עבודה שמתאימה לי?

אנחנו במעוף יכולים לעזור לכם במציאת עבודה ולהוציא מהמשוואה את חוסר הוודאות הכרוך בתהליך חיפוש העבודה.

בתור חברת משאבי אנוש ותיקה ובעלת קשרים בענפים רבים במשק, אנחנו יודעים להתאים לכם עבודה שתתאים לכישורים, ללוח הזמנים ולרצונות שלכם. נלווה אתכם בכל התהליך — החל מכתיבת קורות החיים הנכונים, דרך הגשתם למעסיקים מתאימים ועד הצלחה בראיון העבודה. רוצים לקבל עוד פרטים? צרו איתנו קשר עוד היום.

1. איך למצוא עבודה? השלב הראשון

הצעד הראשון במציאת עבודה הוא לדעת, פחות או יותר, מה אתם רוצים לעשות. ברגע שיש לכם רעיון יותר מגובש על סוג העבודה שאתם מחפשים, אתם יכולים למקד את המאמצים שלכם במציאת מקומות עבודה מתאימים.

אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה שאלות:

  • איזה סוג עבודה אני מחפש/ת?
    • דוגמה: "אני מחפשת עבודה בתחום השיווק"
  • מה הכישורים והחוזקות שלי?
    • דוגמה: "אני חרוץ, יודע לתפקד במצבי לחץ ויש לי יכולת לפתור בעיות בצורה יצירתית"
    • דוגמה: "יש לי תואר ראשון בחינוך ואני אוהבת לעבוד עם ילדים"
  • מה הם המטרות שלי?
    • דוגמה: "אני רוצה להתחיל קריירה במקום בו יש אפשרויות קידום, כך שאוכל להגיע לתפקידים ניהוליים"
  • מהי סביבת העבודה האידיאלית בעיניי?
    • דוגמה: "אני אוהב לעבוד לבד, בלי הרבה אנשים מסביבי"
  • באיזה שעות נוח לי לעבוד?
    • דוגמה: "אני מחפשת משרה מלאה, 9:00 – 17:00"
  • באיזו סוג חברה אני רוצה לעבוד?
    • דוגמה: "מתאים לי לעבוד בחברה צעירה עם אנשים בסביבות גילי"
  • מהן ציפיות השכר שלי?
    • דוגמה: "אני רוצה להרוויח לפחות 8,000 שקלים בחודש"

ככל שתהיו יותר ברורים לגבי מה שאתם רוצים, כך תוכלו למצוא עבודה שבאמת מתאימה לכם.

2. איך למצוא עבודה שמתאימה למה שאתם רוצים?

אחרי שהבנתם מה פחות או יותר הכיוון שלכם, השלב הבא הוא למצוא כמה מעסיקים או משרות שהייתם רוצים לעבוד בהן, כלומר חיפוש מקומות עבודה.

אתם יכולים למצוא עבודה בכמה דרכים:

  • חיפוש חופשי באינטרנט. אתם יכולים לחפש בגוגל את שם המשרה או התפקיד אליו אתם מכוונים.
  • כתיבת מודעה בפייסבוק. אפשר להיעזר במרקטפלייס של פייסבוק כדי למצוא משרות.
  • לבדוק בעיתון מקומי. חברות רבות עדיין מפרסמות משרות פנויות בעיתונים.
  • שאלו את החברים והמשפחה. לפעמים הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה היא באמצעות מישהו שאתם מכירים.
  • הדרך המהירה והיעילה ביותר היא דרך חברת דרושים וכוח אדם, כמו מעוף למשל.

באתר של מעוף אתם יכולים לחפש עבודה ולקבל תוצאות מדויקות, להשתמש בפילטרים שיעזרו לכם לסנן עבודות לא רלוונטיות, יש לכם אפילו עוזר בצ'אט שיכול למצוא עבורכם את העבודה המתאימה לכם.

וזה לא הכל: יש לכם אפשרות להעלות לאתר קורות חיים ולהיחשף לאלפי מעסיקים פוטנציאליים, שהם אלה שיצטרכו לפנות אליכם במקום שתרדפו אחריהם.

מעדיפים לדבר עם אדם אמיתי? אתם יכולים פשוט להרים טלפון או להשאיר הודעה ולבקש שיחזרו אליכם. עכשיו אתם מבינים למה מדובר באופציה הכי טובה למי שמחפש עבודה?

2. איך להגיש מועמדות לעבודה שאתם רוצים?

תהליך הגשת הבקשה משתנה בהתאם לחברה, לענף ואפילו בהתאם למעסיק או למי שאחראי על גיוס עובדים בחברה. אבל עדיין ניתן לומר שברוב המקרים אתם תדרשו להגיש קורות חיים, ובמקרים מסוימים ייתכן שתידרשו גם לגשת למבחן מיומנויות או להגיע לראיון אישי.

אם אתם רוצים להיות בצד המבוקש ושהמעסיקים הם אלה שיפנו אליכם, אתם תמיד יכולים להעלות את קורות החיים שלכם לאתר של מעוף, ולקבל הצעות לעבודות שמתאימות בדיוק לכם.

קורות החיים שלכם כבר מעלים אבק? או שאולי אפילו לא כתבתם אותם? קבלו את כותב קורות החיים האוטומטי — פשוט ממלאים את הפרטים שלכם והוא יוצר עבורכם

מסמך קורות חיים מהסרטים >>

3. איך להתכונן לראיון עבודה?

אם קורות החיים שלכם עברו את הסינון הראשוני ונבחרתם להגיע לראיון, חשוב להקדיש זמן להתכונן. זה אומר לקרוא כמה שאפשר על החברה / הארגון, לתרגל את התשובות שלכם לשאלות נפוצות בראיון ("מה החולשה הכי גדולה שלך?") ולהגיע לראיון לבושים בהתאם. ככל שתהיו מוכנים יותר לראיון, כך גדל הסיכוי שתשאירו רושם טוב על המנהלת או על המגייס, ותצליחו להתקבל לעבודה שרציתם.

4. איך מנהלים משא ומתן על שכר בעבודה?

עברתם את הראיון וקיבלתם הצעה? מברוק! אחרי שהציעו לכם עבודה, חשוב לנהל משא ומתן על השכר שלכם, במידת האפשר ובצורה חיובית. המשמעות היא לדון בציפיות השכר שלכם עם המעסיק הפוטנציאלי ולהגיע להסכמה על שכר מקובל. זכרו שזה בסדר לבקש יותר כסף ממה שהוצע לכם בהתחלה, במקרה הכי גרוע תשמעו את המילה "לא". כשאתם מבקשים שכר גבוה יותר ממה שהוצע מלכתחילה, תדאגו להדגיש למה מגיע לכם אותו, ואיך תוכלו לתרום לחברה בצורה שתצדיק את השכר הזה.

5. איך להתחיל את הקריירה שלכם ברגל ימין?

אם אתם רק מתחילים את הקריירה בתחום מסוים, יש כמה דברים שאתם צריכים לזכור.

קודם כל, חשוב לבנות את הניסיון שלכם, את ההתמחות שלכם ולא לפחד "ללכלך את הידיים". ככל שתתמודדו ביותר מצבים ועם יותר מקרים, ככה תהפכו למקצועיים יותר.

שנית, נטוורקינג (רישות עסקי) הוא דבר חשוב מאוד. נסו להכיר ולהתחבר עם כמה שיותר אנשים מהתחום שלכם, השתתפו באירועים בתעשייה, היכנסו לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק ועוד.

לבסוף, תמיד תמשיכו ללמוד. זה שיש לכם כרגע ידע מסוים זה טוב ויפה, אבל חשוב להישאר מעודכנים, לדעת על החדשות ועל הטרנדים בתעשייה ולא להפסיק לפתח את מערך הכישורים שלכם. מי שלא מתקדם קדימה — נשאר מאחור.

מעוף כוח אדם — עוזרים לכם למצוא את העבודה שרציתם

תהליך חיפוש העבודה יכול להיות לפעמים מתיש, אבל אנחנו כאן כדי לעזור לכם בכל שלב בתהליך. אחרי שקראתם את המאמר, אתם אמורים לדעת יותר על איך למצוא עבודה שמתאימה למה שאתם מחפשים, איך אפשר לכתוב קורות חיים בקלות ואיך להתכונן לראיון. 

זכרו, המטרה שלנו היא לעזור לכם למצוא את העבודה שתרגישו בה הכי טוב שאפשר. אם בכל שלב במהלך חיפוש העבודה שלכם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה או שאתם רוצים לקבל עוד מידע על חיפוש עבודה, תפנו אלינו בלי לחשוב פעמיים. אנחנו תמיד שמחים לעזור!

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן