בדיקת ראייה – איפה כדאי לעשות ומתי תדעו שאתם זקוקים לה?

תוכן עניינים

בדיקה של ראייה היא אחת מן הבדיקות הראשונות אשר אתם תעשו לאחר שאתם תגיחו אל האוויר  של העולם, והיא תמשיך כמובן ללוות אתכם אחת לתקופה לאורך כל התקופה של הילדות, פעם אחת בגיל חצי שנה עד לגיל שנה, עוד פעם אחת בגיל שלוש ואחת בגיל שש, קצת לפני שאתם תגידו שלום לכיתה א. הסיבה לזה שכל הבדיקות של הראייה אל הילדים מתקיימות באופן שהוא מאוד תדיר היא שבכל הגילאים האלה, הראייה בעצם מתפתחת ומשתנה יחד עם הזמן, וזהו גם השלב הכי קריטי שיש בשביל לאתר פגמים או כל מיני מחלות של ראייה ולטפל בהם כמובן בשלב הכי מוקדם. לאחר מכן, מומלץ מאוד לבדוק את העיניים ואת הראייה כל שנה עד לגיל 18, ומגיל 18 ומעלה בהתאמה מלאה אל ההמלצה של המטפל, או כאשר אתם מרגישים ירידה באיכות של הראייה.

בדיקות רק אצל אופטומטריסט


חוש הראייה הוא מאוד מאוד חשוב ויש לו השפעה רבה ומשמעותית על כל איכות החיים שלנו, בכל גיל שיהיה. קשיי ראייה בקרב ילדים למשל, יכולים להיראות על ידי אי-שקט וקשיים בלימודים, דבר אשר מביא לפעמים לאבחון מוטעה לגמרי של הפרעות קשב וריכוז. לאחר גיל 40, כחלק מן התהליך של ההזדקנות של הראייה, המון מבוגרים יכולים להרגיש כל מיני שינויים בראייה, במיוחד בזמן שהם קוראים או בזמן העבודה מול המחשב שלהם. אפשר לבצע בדיקת ראייה באשקלון בכל הסוגים השונים אשר קיימים, והן מתבצעות על ידי אופטומטריסט מומחה, אשר מזהה בעזרתן איזה תיקונים לראייה נדרשים בשביל כל ליקויי הראייה השונים, אם בכלל, לדוגמא, קוצר בראייה, פזילה, קשיים במיקוד ועוד המון. אופטומטריסט כלל לא רשאי לאבחן את מחלות, וברמת הסמכות שלו הוא יכול לטפל בטיפולים שהם לא חודרניים בלבד, אבל הוא כמובן יכול להבדיל בין עין שהיא חולה לעין בריאה ולהפנות אל רופא עיניים אם צריך.

בדיקת ראייה


בדיקות ראייה אצל אופטומטריסט מומחה בתוך חנות משקפיים באשקלון מתבצעות ב-3 שלבים שונים, בהתאם אל האופי של הבדיקה, כאשר באופן מאוד כללי היא אורכת כמה דקות ספורות והיא כלל לא כרוכה באי נעימות או בכאב. בדיקה של ראייה מאוד מהירה, אבל לא מדויקת, היא מתאימה אל זיהוי גס של כל מיני נזקים שונים בשדה הראייה בשביל מעקב ושלילה של כל מיני מחלות עיניים מסוימות. בבדיקה הזאת אתם תתבקשו לכסות עין בודדת ויחד עם העין השנייה לעקוב אחרי האצבע של הבודק ולזהות בדיוק מתי היא יצאה מהטווח של הראייה שלכם. ככה בעצם, יכול הבודק לזהות יחד עם הערכה גסה את שדה הראייה שלכם בעין אשר לא הוסתרה.

סוף הבדיקה


מבצעים בדיקה אשר המטרה שלה היא לאתר את הרמות של הקימור האסימטרי בעדשה הנרחבת של העין או בתוך הקרנית, אשר עלול לגרום לעיוותים של הקרניים של האור יחד עם המפגש עם העין ובהתאמה מלאה אל הראייה המטושטשת. הבדיקה נעשית באמצעות מכשיר אופטי מאוד מיוחד בשם האוטורפרקטומטר. אתם בעצם תתבקשו להניח את הסנטר שלכם על גבי המגש של האחיזה המאוד נוח, ופשוט להסתכל בצורה ישירה לתוך המכשיר ולעקוב אחרי כל ההוראות אשר משתנות אשר הבודק מביא לכם, בזמן שהוא מתבונן בעיניים שלכם וככה בעצם מודד את השינוי של האור בהן.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

כל מה שרציתם לדעת על הדברה

הדברה היא מרכיב חיוני בשמירה על הבריאות והבטיחות של הבתים, הגנים ומקומות העבודה שלנו. נושא ההדברה חשוב בעיקר תוך התמקדות בסוגי ההדברות, סוגי מזיקים ומחירי

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן