איך לשדרג את נראות הבית בקלות בעזרת קרניזים – המדריך המלא

תוכן עניינים

לא פעם ולא פעמיים אנו נתקלים בשאלה – מה הוא למעשה הקרניז או בכינויו השני "כרכוב"? ובכן, יש לציין כי בענף האדריכלות הקלאסית הקרניז מהווה את הרצועה הגבוהה ביותר באנטבלטורה, אשר מהווה למעשה את כלל החלק העליון בחזית המבנה וכן, היא למעשה החלק אשר ממוקם מעל כותרות העמודים. כמו כן, חשוב לציין כי תפקידו העיקרי של הקרניז בעבר היה ליצור כותרת עליונה לכלל חלל המבנה, בעוד שתפקיד מרכזי נוסף היה להרחיק את מי הגשמים אשר מתנקזים אל תוך הגג. יחד עם חלוף השנים נעשה שימוש בקרניז בעיקר לצורך הדגשה של הקו האופקי של המבנה וכן, לעיתים אף במטרה ליצור משחק חזיתי בין כלל הקווים האופקיים והאנכיים הנמצאים בחלל כאשר התפתחות הקדמה והטכנולוגיה הביאה איתה קרניזים העשויים קלקר, חיתוכי CNC וכך הלאה. נוסף על כך, יש לציין כי השימוש בקרניזים מודרניים הופך בצורה ישירה את שחזור ושימור המבנים לתהליך פשוט ונוח מתמיד.

חשוב לציין כי התקנה של קרניזים אשר עשויים פרופילי קלקר או לחילופין פוליאוריטן לבית הוא תהליך שעשוי לקחת מספר שבועות עד למספר חודשים ללא כל הכנה מיוחדת בתשתיות הבית. על כן, מלבד לאמנט העיצובי הנוסף מקבל הבית בידוד תרמי ואקוסטי.

קרניזים דקורטיביים

קרניזים דקורטיביים הם למעשה קרניזים המתלווים אל תבליטים או לחילופין שילובים של מספר אלמנטים המודבקים עליהם. במטרה להעניק מראה עיצובי יוקרתי ואלגנטי יותר לא צריך לכלול אלמנטים עיצוביים גדולים, אלא שתשומת לב לפרטים הקטנים בחלל הבית עשויה לעשות את העבודה לא פחות. על כן, קרניזים משולבים יחד עם הקו העיצובי המנחה את כלל חלל הבית יוצרים מראה מרשים ויוקרתי הרבה יותר, כזה אשר משתלב בסגנון שמרני לצד מראה חדשני ומודרני. זאת בעוד כי ניתן לומר באופן חד משמעי כי קרניזים דקורטיביים מתאימים לכל אזור בחלל הבית, בין אם מדובר על חזיתות הבית ובין אם מדובר על החללים הפנימיים וכן, הם מוסיפים עניין ואלמנט עיצובי שישדרג את חלל הבית שלכם.

קרניזים מחומרים מגוונים

בעידן המודרני בו אנו חיים כיום, ניתן לייצר שלל קרניזים באמצעות מגוון רחב של חומרי גלם שונים כדוגמת:

• קרניז עץ – קרניז העץ משמש ברוב המוחלט של המקרים כפריט למטרות עיצוב פנים לאור מזג האוויר המשתנה במדינת ישראל אשר עלול לגרום להתפשטות והתכווצות החומר ולכן, לא מומלץ ליישם קרניז מעץ בהתקנות חוץ.

• קרניז אבן – קרניז אבן הוא למעשה הקרניז המקורי אשר משמש עד ימים אלה כחומר לשחזור בתים וכן גם למטרות שימור בתי יוקרה. על מידת איכותו והעיצוב המרשים שלו אין ויכוח, אך באותה נשימה חשוב לציין כי חסרונותיו לא קטנים ובאים לידי ביטוי בהתקנה וייצור ארוכים ומורכבים במיוחד.

• קרניז בטון – בעזרת חיתוך קלקר אשר מתבצע בתוך מכונת להט, ניתן לחתוך את הצורה הרלוונטית, בעוד כי צורת הקרניז אינה רצויה ומתבצע שימוש בנגטיב. חשוב לציין כי החלק אשר נוצר כתוצאה מחיתוך הקרניז מונח טרם היציקה במקום הייעודי.

• קרניז דורופולימר – מיותר לציין כי פולימר מהווה את אחד המרכיבים העיקריים ביותר החומר הגלם פלסטיק, וכך גם קרניז דורופולימר. זאת בעוד כי מדובר על קרניז המתלווה אל נראות והרגשה זהים לשם לפסטיק בדחיסות גבוהה במיוחד. על כן, קרניז דורופולימר הוא קרניז אשר משתמש לאותם שימושים של קלרלר ופוליאוריטן. 

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן