מעבר בין בנקים באופן מקוון (ניוד) – ומה החריגים?

תוכן עניינים

בספטמבר 2021 הודיע בנק ישראל על הקמת מערכת חדשה, שמאפשרת מעבר בין בנקים בצורה מהירה, נוחה ודיגיטלית. זהו מהלך שהתבצע כחלק משורת צעדים הננקטים בארץ בשנים האחרונות, במטרה להגביר את התחרות בשוק הפיננסי ולעזור לכל אחד ואחת להשיג את התנאים הטובים ביותר מהבנקים ומגופים פיננסיים אחרים.

התהליך של העברת חשבון עו"ש לבנק אחר הוא פשוט, אך בכל זאת כדאי לדעת מראש מהן ההגבלות שחלות עליו וכיצד בדיוק הוא מתבצע, לפני שיוצאים לדרך. רוצים לעבור בנק בלחיצת כפתור? כך עושים את זה.

איך עוברים בנק באופן מקוון?

כדי לנייד את החשבון, עליכם להיכנס לאתר או לאפליקציה של הבנק אליו את מעוניינים לעבור. בכל הבנק, למשל בנק מזרחי טפחות, יש עמוד ייעודי עבור התהליך, וניתן להגיש בקשה ללא מאמץ. מרגע שאתם מגישים את הבקשה, התהליך מושלם בתוך 7 ימי עסקים. יש לכם גם אפשרות לבקש מראש או בכל שלב שהניוד יארך זמן רב יותר, עד 30 ימי עסקים.

אם מתחרטים, ניתן לבטל את הבקשה עד יום לפני סיום התהליך. ניתן להגיש בקשות לניוד ללא הגבלת כמות, אבל שימו לב שאפשר לעשות את זה רק כל שלושה חודשים, ולא זמן שיש בקשה כזו שנמצאת בטיפול.

באילו מקרים לא ניתן לבצע ניוד?

הרוב המוחלט של חשבונות עובר ושב ניתנים לניוד אוטומטי במסגרת התהליך, אבל יש כמה יוצאים מהכלל:

  • שינוי בעלות בחשבון – אם רוצים להוסיף בעלים לחשבון בבנק בחדש, חייבים לקבל את הסכמה הבעלים החדשים. אם רוצים להסיר בעלים, לא ניתן לבצע את התהליך האוטומטי, ובמקום זה צריך לפנות לבנק.
  • חשבונות שלא ניתן לנייד – חשבונות מעוקלים, חשבונות נאמנות, חשבונות שמנוהלים על ידי אפוטרופוס, חשבונות שבהם אחד הבעלים נפטר, חשבונות שמנוהלים על ידי מנהלי עיזבון, חשבונות שבעליהם נמצאים בכינוס נכסים או פשיטת רגל, חשבונות של אזרחים זרים (במקרים מסוימים).
  • מקרים גבוליים – יש כמה מקרים בהם הניוד אפשרי, אך הבנק עשוי לסרב. למשל, אם קיימת בחשבון יתרת חוב שהבנק החדש לא מעוניין להעביר אליו, אם הלקוח החל תהליך של סגירת החשבון הישן לפני שהגיש בקשה לניוד ועוד.

אלו פעילויות פיננסיות לא עוברות אוטומטית?

מרבית הפעילויות והמוצרים הפיננסיים שלכם יעברו אוטומטית במהלך הניוד. לגבי האחרים, עליכם להגיע להסכמות עם הבנק הישן: הלוואות ומוצרי אשראי, פיקדונות ותוכניות חיסכון, ניירות ערך שאינם ניתנים להעברה, כספות ומוצרים פיננסיים שמשועבדים לטובת הבנק.

מה קורה במהלך המעבר?

חשוב לקחת בחשבון כי במהלך ניוד חשבון בין בנקים, יש על החשבון כמה מגבלות. החל מהיום השני לאחר שמגישים את הבקשה, אין אפשרת לבצע שינוי בבעלות על החשבון או ליזום פעולות לטווח ארוך (כמו הוראות קבע). ביום המעבר עצמו, לא תוכלו לבצע אף פעולה בחשבון, אפילו לא למשוך כסף מזומן.

מהו שירות עקוב אחרי?

כדי לוודא שהתהליך יעבור בצורה חלקה, לא יגרום בעיות בעתיד ושיהיה לכם מספיק זמן לעדכן את כל מי שצריך על המעבר, הניוד כולל גם שירות של ניתוב, מעין "עקוב אחרי". במסגרת הניתוב, כל הפעילות הפיננסית עוברת באופן אוטומטי לבנק החדש, כולל חיובים וזיכויים עתידים שמקושרים לבנק הישן, למשך תקופה של שנתיים. עד לסיום תקופה זו, עליכם להודיע לגורמים הרלבנטיים על המעבר. על מנת שלא תפספסו אף אחד, תקבלו כל חצי שנה דו"ח ובו יפורט מי עודכן ומי עוד לא. יש אפשרות להפסיק את הניתוב עוד לפני שיחלפו שנתיים ממועד הניוד.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

הזדמנות נדירה: השקעה במגרשים למכירה בישראל

הביקוש לדירות בישראל גואה, ועימו גם מחירי הדיור. רבים מוצאים עצמם מתקשים לרכוש דירה, וחיפוש אחר פתרונות יצירתיים להשקעה נדל"נית הופך לדחוף יותר ויותר. השקעה במגרשים למכירה עשויה להיות פתרון אטרקטיבי עבור משקיעים המחפשים תשואה גבוהה לטווח ארוך.

קרא עוד »

מה זה מטבעות דיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים, הידועים גם כקריפטו, הם תופעה שצומחת במהירות וצוברת אחיזה משמעותית בשוק. הם מציעים למשקיעים ולמשתמשים רגילים דרך חלופית לבצע עסקאות כספים מבלי הצורך

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן