מה תפקידו של מנהל IT?

תוכן עניינים

מנהלי מערכות מידע אחראיים על תכנון, ניהול והטמעת אסטרטגיות מחשוב, עבור כל תחומי ומחלקות העסק. תחומי האחריות שלהם משתנים בהתאם לגודל החברה, לסוג ולהיקף הפעילות שלה. הם עשויים לכלול ניהול רשתות, ניטור מערכות, עדכון תוכנות, ניהול פרויקטים, גיוס עובדים וכספים, התנית מדינות, פיתוח צוותים ועבודה משותפת לצד מנהלי תחומים אחרים בחברה.

אם אתם עוברים על מודעות באתרים השונים, מחפשים דרושים it וחולמים על העובדה המושלמת עבורכם, כדאי שתדעו כמה שיותר על הדרישות ועל העתיד שצפוי לתפקיד.

כיצד מגיעים לתפקיד זה?

יש יותר מדרך אחת להפוך למנהלי IT. חלקם מתחילים את דרכם כמפתחים, אחרים עובדים קודם בתמיכה ויש גם כאלה שמגיעים לתחום לאחר ששימוש כאנליסטים עסקיים. זהו תפקיד עם פן ניהולי משמעותי, לכם ניסיון כמנהלי פרויקטים עוזר לאנשים להגיע אליו. בדרך כלל, מנהלי מערכות מידע צריכים להיות בעלי תואר ראשון, ובמקרים רבים חברות מחפשות כאלה עם ניסיון בניהול מערכות, תקציבים וצוותים.

מעבר לניהול עלול אולי להרגיש כמו צעד מחוץ לאזור הנוחות, עבור אנשי מקצוע טכנולוגיים שהגיעו מתחום הפיתוח, אבל בדרך כלל יש לכך הכנה מוקדמת. מומחי IT בחברות רבות יושבים עם גורמים בהנהלה ולוקחים חלק משמעותי בתהליכים השונים, כך שקידומם לתפקיד ניהולי מרגיש די טבעי בבוא העת. במקרים רבים, הצעד הבא אחרי תפקיד זה הוא תפקיד של CIO, תלוי בגודל החברה ובכמות העובדים.

לאילו כיוונים מתפתח התפקיד?

לא מעט תפקידים בעולם העבודה עוברים תהליכים של שינוי בשנים האחרונות, וכך גם התפקיד של מנהלי IT. משבר הקורונה העולמי האיץ תהליכים מסוימים, ובמידה מסוימת קירב את הגעתו של עולם העבודה העתידי. באקלים זה, הטכנולוגיה משחקת תפקיד משמעותית יותר מאי פעם, הביקוש לטכנולוגיות חדשות הולך וגובר והביקוש לתפקיד עולה.

מנהלי מערכות מידע צריכים להיות מודעים לפיתוחים השונים, ולמגמות בעלות פוטנציאל להניע חדשנות בשנים הקרובות. למשל, העולם יצטרך להתרגל לחידושים שאנחנו מכירים, כמו 5G ובינה מלאכותית, וגם לטכנולוגיות שעוד לא מוכרות לקהל הרחב אך מתפתחות במהרה, כמו מחשוב DNA וחיישנים מתכלים.

קצה השינוי עשוי לייצר דרישות גדולות עבור מנהלי IT, שיצטרכו לנצל את כל ההתפתחויות כדי להועיל לחברות שלהם במידת האפשר. למעשה, על פי סקר שנערך בקרב כאלה שמחזיקים בתפקיד זה בארה"ב, שלושה מתוך 10 חושבים שהכישורים שלהם יהיו מיושנים ומיותרים תוך שנים ספורות בלבד.

בשנים האחרונות, עוברים מנהלי מערכות מידע משימוש במערכות כבדות, לגישה זריזה הנשענת על שירותי ענן ומודלים תפעוליים קלים יותר. אז מה צפוי לנו בהמשך? בין השאר, אוטומציה.

איך אוטומציה תשנה את תפקידו של מנהל ה-IT?

בדיוק כמו בתחומים אחרים, האוטומציה צפויה לשנות את תפקידו של מנהל ה-IT לפחות במידה מסוימת, אם לא מקצה לקצה. יש הרבה דעות סותרות בנושא, אך אם חושבים עליו לעומק, קשה להאמין שלא יתרחשו לפחות כמה שינויים משמעותיים בשל כך. 

בינה מלאכותית ואוטומציה של תהליכים, עשויות לגרום להגברת היעילות בארגון ולעזור להפנות משאבים לאפיקים אחרים, כמו מוצרים, חווית לקוחות ועוד. אוטומציה יכולה לעזור למנהלי מערכות מידע להשקיע יותר זמן בדברים החשובים באמת: במקום בדיקות ודיווחים, הטמעת מערכות ושירותים. 

כך יראה התפקיד בעתיד

למרות השימוש הנרחב באוטומציה, על פי רוב ההערכות התפקיד לא עומד להעלם בזמן הקרוב. חברות יצטרכו לשמור לפחות על ליבה של מומחי IT בעלי הבנה עמוקה וניסיון בתחום, מכיוון שהן תמיד תהיינה חייבות לוודא שכל השימוש בענן וברשת נעשה בבטחה ותוך ניהול סיכונים מתמיד.

 

רוצים לקרוא עוד? >> digiweb

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן