מה זה מטבעות דיגיטליים?

תוכן עניינים

מטבעות דיגיטליים, הידועים גם כקריפטו, הם תופעה שצומחת במהירות וצוברת אחיזה משמעותית בשוק. הם מציעים למשקיעים ולמשתמשים רגילים דרך חלופית לבצע עסקאות כספים מבלי הצורך להשתמש בבנקאות מסורתית או בשירותים פיננסיים אחרים. הטכנולוגיה מאחורי המטבעות הדיגיטליים הללו מורכבת, אך ניתן לפרק אותם למושגים פשוטים המספקים תובנה לגבי הפוטנציאל שלהם וכיצד הם פועלים. אם תרצו ללמוד באופן מקיף כיצד לזהות מטבעות דיגיטליים עם פוטנציאל צמיחה, אנו ממליצים לבקר באתר קריפטו מאסטר.

במאמר זה נחקור את כל מה שאתה צריך לדעת על עולם המטבעות הדיגיטליים. נתחיל מלבחון מהם מטבעות דיגיטליים ומדוע הם הפכו לכל כך פופולריים, ואז נדון בסוגים השונים של המטבעות הזמינים ונסביר כיצד מתבצעות עסקאות. נסקור גם כמה מהתכונות השימושיות ביותר שלהם ונדון בסיכונים הכרוכים בהשקעה בהם. לבסוף, נבחן את עתיד המטבעות הדיגיטליים ואיזו השפעה עשויה להיות לסוג הנכסים המתפתח הזה על הכלכלה שלנו.

מהם מטבעות דיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים הם נכסים דיגיטליים שנועדו לתפקד כמו כסף אמיתי אך פועלים באופן עצמאי ממערכות בנקאיות מסורתיות או מטבעות פיאט בגיבוי ממשלתי כגון דולרים או יורו. בניגוד לכסף רגיל, נכסים וירטואליים אלה אינם מונפקים או מגובים על ידי בנק מרכזי או נשלטים על ידי מערכת משפטית של כל מדינה – במקום זאת הם נוצרים באמצעות תהליך שנקרא כרייה או מסחר במטרה ליצור מסחר בין משתמשים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין ללא מתווכים המעורבים בעסקאות.

הסוג המוכר ביותר של מטבעות דיגיטליים הוא ביטקוין, שהושק ב-2009 והוא עדיין המטבע הקריפטו הגדול ביותר לפי שווי שוק כיום; עם זאת, יש כיום יותר מ-2,000 צורות אחרות של כסף וירטואלי בחוץ, כולל Ethereum, Litecoin ו-Ripple – כל אחד מהם מתחרה על מיקום בשוק ההולך וגדל.

מדוע מטבעות דיגיטליים פופולריים?

מטבעות דיגיטליים הפכו פופולריים יותר ויותר ממספר סיבות; ראשית בשל האופי המבוזר שלהם, כלומר אין התערבות של צד שלישי מצד ממשלות או בנקים בעת ביצוע עסקאות – מה שמאפשר למשתמשים אוטונומיה מלאה על הכספים שלהם. שנית, מכיוון שרוב מטבעות הקריפטו משתמשים בטכניקות הצפנה מתקדמות למטרות אבטחה המקשות על הגישה להאקרים מאשר בשיטות תשלום רגילות; שלישית בשל עמלות העסקאות הנמוכות היחסיות שלהם בהשוואה למעבדים כמו PayPal או ויזה; רביעית מכיוון שלכמה מדינות יש חוקים המגבילים אזרחים מלהשתמש במערכות בנקאיות מסורתיות (כגון הודו) מה שהופך מטבעות דיגיטליים לחלופות אידיאליות; חמישית בשל הזדמנויות ההשקעה הפוטנציאליות שלהם – כמה מומחים מציעים שמטבעות וירטואליים עשויים לעקוף בקרוב את מטבע הפיאט כמחסן בטוח יותר של ערך – בעוד שאחרים מאמינים שהם יכולים להחליף לחלוטין את מסילות התשלום הקיימות אם האימוץ שלהם ימשיך לעלות בחדות ברחבי העולם; לבסוף כי אנשים רבים פשוט מוצאים אותם טכנולוגיות חדשות מרגשות שכדאי לחקור!

כיצד פועלות העברות?

  כששולחים מטבעות וירטואליים בין שני צדדים באינטרנט, כל מה שצריך הוא כתובת הקשורה לארנק של כל אחד (מכשיר אחסון מאובטח שבו ניתן להחזיק מטבעות). כל העברה מורכבת הן מעסקת קלט (הכתובת שמשדרת כספים) והן מעסקת פלט (הכתובת שמקבלת כספים), יחד עם עמלות כלשהן הקשורות לאותן העברות – בדרך כלל נקבעות על ידי הפלטפורמה שבה נעשה שימוש (למשל, Coinbase). ההחלפה בפועל מתרחשת כמעט מיידית הודות לבלוקצ'יין המאפשרות זמני סידור כמעט מיידיים בהשוואה לתקופות עיבוד של שלושה ימים רגילים של בנקים.

מהי טכנולוגיית BlockChain?

  טכנולוגיית בלוקצ'יין מתייחסת לצורה של טכנולוגיית חשבונות מבוזרת (DLT) המספקת דרך מאובטחת להעברת נתונים – במקרה זה נכסים דיגיטליים – על פני מספר מחשבים ברשתות הנקראות בלוקצ'יין בו-זמנית מבלי להזדקק לכל סוג של סמכות מתווך מעורבת כגון בנקים או ממשלות. אימות ההעברה תחילה לפני שהיא מתרחשת. זה מבטל את הסיכון להונאה תוך סיוע בהאצת עסקאות במידה ניכרת בהשוואה לשימוש במסילות תשלום רגילות כמו כרטיסי אשראי וכו'. בנוסף האופי המבוזר שלו מאפשר לו להישאר מאובטח גם אם שרתים בודדים נכשלים או נפגעים – ולכן מגדיל את האמינות שלו עוד יותר!

מהן כמה תכונות אחרות של מטבעות דיגיטליים?

  מלבד העברות המתרחשות במהירות יחסית ללא צורך במעורבות כלשהי של צד שלישי, אחד מכרטיסי המשיכה העיקריים מאחורי מטבעות קריפטו כולל פרטיות – בעוד שתשלומים רגילים ניתנים לרוב לזיהוי על ידי עיניים/תוכנות חטטניות, קשה הרבה יותר לעקוב אחר תשלומים שבוצעו באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין, בעיקר הודות לאופי האנונימי שלה שמסתיר את זהויות המשתמש אלא אם נחשפת באופן מפורש בעת הגדרת ארנקים וכו'. יתרון מרכזי נוסף קשור לאבטחה חוזרת – לא ניתן בקלות להפוך עסקאות קריפטו לאחר השלמתם בניגוד לצורות תשלום אחרות ולכן זה הרבה יותר קשה רמאים מנצלים משתמש

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

הזדמנות נדירה: השקעה במגרשים למכירה בישראל

הביקוש לדירות בישראל גואה, ועימו גם מחירי הדיור. רבים מוצאים עצמם מתקשים לרכוש דירה, וחיפוש אחר פתרונות יצירתיים להשקעה נדל"נית הופך לדחוף יותר ויותר. השקעה במגרשים למכירה עשויה להיות פתרון אטרקטיבי עבור משקיעים המחפשים תשואה גבוהה לטווח ארוך.

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן