מה זה בדיקת פאפ

תוכן עניינים

בדיקת פאפ היא אחת הבדיקות החשובות ביותר לנשים בטווח הגילאים של 25 ועד 64. בדיקה זו מאפשרת גילוי וטיפול מקדים בסרטן צוואר הרחם, וטווח הביצוע של בדיקה זו הוא מאוד רחב. בדיקה תקופתית אצל רופאת נשים תוכל למנוע אסון גדול.

תהליך הבדיקה

בבדיקת פאפ נאספים תאים מחלקו הפנימי והחיצוני של צוואר הרחם מהנרתיק העליון. איסוף התאים נעשה באמצעות מכשיר ספקולום ובאמצעות מברשת מתאימה. אין כל סיבה לחשש – בדיקה זו היא שגרתית ובמהלכה אין שום סיבה להיווצרות של דימומים או כאבים לא שגרתיים.

למה בדיקת פאפ כל כך חשובה

מאז שנכנסה בדיקת פאפ לבדיקות השגרתיות שמבצעות נשים, חלה ירידה חדה מאוד במקרי המוות ותחלואה בסרטן צוואר הרחם. בדיקת פאפ מאפשרת לאישה להישאר בקו הבריאות ולמנוע מפגיעה קלה עד קשה לאמצעי הרבייה שלה. בנוסף לכך, גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם הופך את המחלה לברת טיפול וקלה יותר להתמודדות.

תוצאות הבדיקה

בדיקת פאפ יכולה לייצר כשמונה תוצאות אפשריות. לא משנה מהי התוצאה, הדבר הראשון שעליכן לעשות הוא לקבוע תור לרופאת הנשים שלכן ולפענח ולהתמודד ביחד איתה עם תוצאות הבדיקה.

חשוב לדעת

בדיקת פאפ מומלצת לביצוע לכל אישה מגיל 25, כל 3 שנים. אל חשש, החל מגיל 34 בדיקה זו נכללת בסל הבדיקות שזכאיות אליהן נשים, ללא כל הגבלה ושוני.

לסיכום

קודם כל, הרבה בריאות. דבר שני, לא להילחץ. כפי שאמרנו, סרטן צוואר הרחם הוא בהחלט שם מפחיד ומלחיץ שיכול להיות מחלה קשה, אך בסופו של דבר זוהי מחלה שהיא ברת טיפול כל עוד מגלים אותה בשלביה הראשונים, לכן חשוב להקפיד על הגעה סדורה לבדיקות כל 3 שנים.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן