מה ההבדל בין חברת כוח אדם לחברת השמה?

תוכן עניינים

בקרב אנשים רבים, קיים בלבול בין חברת השמה לבין חברת כוח אדם, ולמעשה לא מעט חושבים שממש מדובר באותו הדבר. אז נכון, בשני סוגי החברות המטרה היא לגייס עובדים עבור עסקים, אך בפועל הן פועלות בצורה שונה מאוד. אם אתם מחפשים עבודה או מעסיקים, עליכם לדעת מהם ההבדלים בין שני הסוגים.

מהי חברת השמה?

חברות השמה ממיינות עובדים עבור חברות, ומאתרות עבורן מועמדים מתאימים לכל תפקיד ופרויקט, בתהליכים מהירים ויעילים. מצד העובדים מדובר ביתרון גדול, מכיוון שעם חברות השמה הם מסוגלים להגיש מועמדות למספר רב של מקומות עבודה במקביל, מבלי לחפש מודעות דרושים.

העובדים שולחים קורות חיים לחברות ההשמה, אשר בוחנות את הכישורים שלהם ומגישות עבורם מועמדות למשרות מתאימות. אם הם עוברים ראיונות ומתקבלים לעבודה, הם חותמים על חוזה ישירות מול החברות שמעסיקות אותם. מאותו רגע, הם עובדים שלהן לכל דבר, וזכאים לכל התנאים הנלווים לכך. העובדים לא צריכים לשלם אחוזים מהשכר לחברות ההשמה, שבעצם יוצאות מהתמונה לחלוטין.

בשלב חיפוש העבודה, חברות ההשמה מעניקות שירותים נוספים למועמדים. הן מסייעות בכתיבה, עריכה ושכתוב של קורות חיים, מייעצות לגבי תפקידים, שכר ותנאים, ובעצם מייצרות מעטפת שלמה.

מהי חברת כוח אדם?

כדי למצוא עבודה בעזרת חברת כוח אדם, המחפשים שולחים קורות חיים ומוכנסים למאגר. הם מקבלים הצעות לעבודה בהתאם להשכלה שלהם ולניסיון שצברו, ויכולים להתחיל לעבוד במשרות שלא דורשות הכשרה (כמו ניקיון) גם מבלי לעבור ראיון. במשרות מקצועיות, הם נדרשים לעבור תהליך מיון רגיל כדי להתקבל לחברות.

מרגע שהם מתקבלים, ההעסקה שלהם מעט מורכבת. מצד אחד, הם עובדים בפועל בחברות אליהן התקבלו, וצריכים לעמוד במשימות וביעדי החברות הללו. מצד שני, הם למעשה נחשבים כעובדים של חברות כוח האדם, ולכן לא נהנים מתנאים זהים לאלה של עובדי החברה מן המניין. העובדים גם מקבלים את שכרם מחברות כוח האדם, והוא לרוב נמוך לעומת עובדים מקבילים שמועסקים על ידי החברות בהן הם עובדים. זה אומר, בין השאר, שהם לא זוכים לאותם אפשרויות קידום.

בחלק מהתחומים, לאחר תשעה חודשים החברות מתחייבות לקלוט אותם כעובדים קבועים, אבל עד אז הם למעשה כפופים לשני מנהלים, בעלי אינטרסים לפעמים מנוגדים. גרוע מכך, במקרים רבים הם מפוטרים או מועברים לעבוד במקום אחר לפני כן, ולא זוכים לקבלת התנאים המלאים בסופו של דבר.

מהם ההבדלים בין סוגי החברות?

ההבדל המהותי ביותר הוא בתחומי ההעסקה, אליהם נשלחים העובדים. חברות השמה מתמקדות בעיקר בתעשיית ההייטק, ובנוסף במקצועות אשר דורשים הכשרות, תעודות ותארים אקדמאיים. חברות כוח אדם עובדות יחסית מעט עם חברות הייטק (אגב, במקרים שכן, חלק מהחסרונות שתיארנו קודם לכן אינם תקפים), ובדרך כלל שולחות עובדים למשרות זמניות ולתפקידים יחסית נחותים.

שנית, כפי שכבר הבנתם, אופן ההעסקה שונה לחלוטין. חברות השמה לא מעסיקות בשום שלב את העובדים, אלא רק מבצעות שירותי גיוס עבור חברות וארגונים. לעומת זאת, חברות כוח האדם חותמות על חוזי העסקה עם עובדים, ולאורך תקופת החוזים מוצאות להם תעסוקה בשלל מקומות עבודה.

מצד המעסיקים, נדגים את ההבדל על ידי תיאור דרכי התשלום: חברות השמה בדרך כלל מקבלות תשלום על כל עובד שהן מגייסות עבור חברות, כאשר לפעמים מתנים את התשלום בכך שהעובדים יחזיקו במשרה במשך תקופה מסוימת. חברות כוח אדם מקבלות מהחברות המעסיקות תשלום, אשר כולל את השכר שהן צריכות להעביר לעובדים, בתוספת עמלה כלשהי.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

הזדמנות נדירה: השקעה במגרשים למכירה בישראל

הביקוש לדירות בישראל גואה, ועימו גם מחירי הדיור. רבים מוצאים עצמם מתקשים לרכוש דירה, וחיפוש אחר פתרונות יצירתיים להשקעה נדל"נית הופך לדחוף יותר ויותר. השקעה במגרשים למכירה עשויה להיות פתרון אטרקטיבי עבור משקיעים המחפשים תשואה גבוהה לטווח ארוך.

קרא עוד »

מה זה מטבעות דיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים, הידועים גם כקריפטו, הם תופעה שצומחת במהירות וצוברת אחיזה משמעותית בשוק. הם מציעים למשקיעים ולמשתמשים רגילים דרך חלופית לבצע עסקאות כספים מבלי הצורך

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן