מהי תביעת אבהות?

תוכן עניינים

תביעת אבהות הינה תביעה הצהרתית שנועדה עבור אדם המעוניין להוכיח את אבהותו על קטין. חלק מהתביעות נעשות באמצעות בדיקה גנטית. ויש להם השלכות על זכויות וחובות האב וכמובן גם על הקטין שמוכר כבנו. תביעת אבהות כוללת הליך משפטי אשר כרוך בתשלום אגרה, בסיומו נותן בית המשפט את פסק הדין ובו ההצהרה לגבי קביעת האבהות של הקטין.

מי יכול להגיש תביעת אבהות?

ההגשה יכולה להיעשות על ידי כל אחד מהוריו של הקטין, או על ידי הקטין עצמו. כאשר מדובר בקטין, התביעה מוגשת באמצעות אפוטרופוס שמונה לו בית המשפט או באמצעותו לאחר שהגיע לגיל בגרות. בכל אחד מהמקרים התביעה תוגש לבית המשפט לענייני משפחה הנמצא באזור מגוריו של הקטין או במקום מגוריהם המשותף של בני הזוג.

תהליך ביצוע תביעת אבהות בפועל

התביעה מוגשת בכתב תביעה לקביעת אבהות ומכילה תצהיר חתום הנעשה בנוכחות עורך דין. תפקידו של העורך דין לאמת ולתמוך בעובדות התביעה. בעת הגשת כתב התביעה לבית המשפט לענייני משפחה יש לשלם אגרה. במקרים חריגים ניתן לבקש פטור. כאשר הכתב מוגש נקבע מועד לדיון אשר יתבצע בדלתיים סגורות. על פסק דינו של בית המשפט ניתן לערער לבית המשפט המחוזי. על הערעור להתבצע בתוך 45 יום ממתן הפסיקה.

בדיקה גנטית לצורך תביעת אבהות

מדובר בבדיקת רקמות המתבצעת במכון גנטי בבית חולים ועלותה כ 3500 ש"ח. את הבדיקה ניתן לבצע בתנאי שבית המשפט הוציא צו המתיר אותה. בבדיקה לוקחים דגימת רוק שיער או דם. הבדיקה נעשית בדרך כלל בנוכחות ההורים והקטין. התוצאות אשר מתקבלות לאחר הבדיקה מועברות באופן ישיר לבית המשפט לענייני משפחה. מדובר בחומר המסווג כחסוי ולכן הוא מועבר בצורה מאובטחת ישירות לגורמים המורשים.

מכיון שמדובר בהיבט משפטי ההליך דורש נוכחות של עורך דין מוסמך. בדומה לקיום עורך דין לענייני הגירה, ישנו גם עורך דין לענייני אבהות. עורך הדין מוסמך לחתום על המסמכים, להגיש את התביעה והדרישה לקיום הבדיקה בצורה מקצועית, מסודרת ומהירה.

Father and son. The concept of paternity
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו
עבירת סמים ראשונה

עבירת סמים ראשונה

נתפסתם על עבירת סמים בפעם הראשונה? חקרו אותך במשטרה בשל עבירת סמים ואתה חסר אונים ומבולבל באשר לצעדים שצריך לנקוט כעת? אל חשש, הדבר החכם

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן