מדריך תאונה ללא ביטוח חובה

תוכן עניינים

עברתי תאונה והסתבר לי שלרכב שבו נהגתי לא היה ביטוח חובה. האם אוכל לקבל פיצוי ?

תאונה ללא ביטוח חובה

אם לנהג היה ביטוח חובה אז אכן הוא היה יכול לתבוע את חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח חובה ולקבל ממנה פיצוי. אם ברכב שבו נהג הנפגע לא היה ביטוח חובה בתוקף המצב הוא שונה. אך בנסיבות מסוימות עדיין תהיו זכאים לפיצוי למרות שעברת תאונה ללא ביטוח חובה. נסביר.

תאונה עם רכב נוסף

אם בתאונה היה מעורב כלי רכב נוסף. תוכלו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב הנוסף ולקבל ממנה פיצוי. אך התנאי לכך הינו שנהג הרכב השני אשם בתאונה. על מנת להוכיח שהוא אם בתאונה תצטרכו להוכיח שהוא הפר את תקנות התעבורה. למשל, הרכב השני לא נתן זכות קדימה, לא עצר בעצור, עבר באור אדום ועוד.

מה שיכול לסייע להצליח בתביעה זה שיהיו לכם ראיות לכך שהנהג השני אשם בתאונה. למשל, עדות של עדים, סרטוני וידאו של התאונה, תמונות ועוד.

את התביעה לבית משפט יש  להגיש עם חוות דעת של רופא שיקבע את הנכות שנותרה לכם. למעשה התביעה תתברר כמו כל תביעה נזיקית.

 

נהגתי ברכב של מעסיק ולא היה לו ביטוח, מה עושים?

במקרה זה ואם לא ידעתם שאין לרכב ביטוח תצטרכו לתבוע את קרנית. קרנית הנה גוף ממשלתי אשר מפצה בנסיבות מסוימות תאונת ללא ביטוח חובה. קרנית תשלם לכם את הפיצוי ותתבע את המעסיק על כל הסכום ששילמה לכם. במקרה זה אין לצרף חוות דעת של רופא. בתביעה נגד קרנית יש לבקש מבית המשפט למנות מומחים רפואיים.

 

נסעתי ברכב ולא היה ביטוח

גם במקרה זה אתה זכאים לתבוע את קרנית ותקבלו ממנה את הפיצוי.

 

מה הפיצוי שאקבל ?

הפיצוי בתאונה ללא ביטוח חובה תלוי בראש ובראשונה בחומרת הפגיעה. כאמור כאשר תתבעו את ביטוח החובה של צד ג' תצטרכו לצרף חוות דעת רפואית. חברת הביטוח הנתבעת תבדוק אתכם ותגיש גם היא חוות דעת. בית משפט רשאי למנות גם מומחה רפואי מטעמו.

לאחר שייקבע גובה הנכות שלם בית משפט ישמע הוכחות בדבר הנזקים וההפסדים שנגרמו לכם. במסגרת ההוכחות יהיה עליכם להוכיח:

– במה עבדתם לפני התאונה וכמה הרווחתם.

– האם כתוצאה מהתאונה היה שינוי בסוג העבודה, היקפה ובשכר שהרווחתם.

– האם נגרמו לכם הוצאות רפואיות.

– האם נזקקתם לסיוע בפעולות יום יום.

– כמה ימים אושפזתם.

בית המשפט ישקלל את הנכות הרפואית שלכם במשתנים לעיל, גילכם וכך נקבע הפיצוי.

 

אשם תורם בתאונה

קיימים מקרים שבהם אומנם הנהג השני אשם בתאונה אך קיימת אשמה מסוימת גם של הנהג הנפגע. במקרה כזה בית משפט עלול להפחית מהפיצויים שיפסוק סכום מסוים בהתאם למידת האשמה. למשל, גם אם הייתה לכם זכות הקדימה בצומת מצופה ממכם לנהוג בזהירות. אם נהגתם בצומת מהר מידי בית משפט עלול להפחית לכם את הפיצוי בטענה שאם הייתם נזהרים יתכן והייתם מצליחים למנוע את התאונה.

 

ביטוח לאומי

שימו לב, גם אם נהגתם ללא ביטוח חובה יתכן ותהיו זכאים לפיצוי מביטוח לאומי. למשל במקרה של תאונת עבודה או נכות כללית תוכלו לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל ממנו פיצוי. אם יש לכם ביטוחים פרטיים – תוכלו לתבוע גם אותם.

https://www.freepik.com/

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אייפד או טאבלט?

הרבה אנשים מתלבטים בין הרכישה של אייפד או טאבלט, ובשביל לבחור, חייבים לברר לעומק על ההבדלים שבין המוצרים. הרבה רוכשים אינם מודעים להבדלים, או לא

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן