לא נעים ולא יפה: איך לזהות תגובות אלרגיות לאיפור

תוכן עניינים

איפור הוא חלק משמעותי בחיי נשים רבות אשר לא יכולות לצאת מהבית בלי איפור על פניהן. אך לפעמים מרכיבים מסוימים בסוגי האיפור השונים יכולים לגרום לאלרגיה. צריך לדעת שתופעה זו קיימת ולזהות אותה.

חשוב לזכור, שאלרגיה יכולה להתפתח בהדרגה כך שמוצר שהשתמשת בו במשך שנים יכול בהחלט להיות הגורם לתסמינים. כך שאם התחלת להרגיש בתסמינים אלרגיים לאחרונה אל תשללי את מוצרי האיפור הוותיקים שלך. 

הינה כמה מהתסמינים הנפוצים ביותר שקשורים לאלרגיה לאיפור הם גירודים, יובש, קמטים ,הצטלקויות עקצוצים, תחושת צריבה, אדמומיות באזור הפנים ואף להוביל לכוויות. 

אם יש לך תסמין אחד או יותר ככל הנראה שיש לך עור רגיש. חשוב להדגיש שכנראה רוב התסמינים מקורם במרכיב מסוים הקיים במוצר הספציפי שבו השתמשת ולא לאותו מוצר באופן גורף. כך שאם את אלרגית לפודרה של חברה אחת את תוכלי להשתמש בפודרה של חברה אחרת. 

אם את מתקשה לזהות את המכשיר המסוים שגורם לך לגירוי תוכלי לנסות לזהות אותו לפי מיקום התסמינים. כך שאם האדמומיות מופיעה באזור הלחיים הסומק יכול להיות הגורם לכך או אם יש גירוי באזור הריסים או הגבות תבדקי את המסקרה או את עיפרון העיניים שאת משתמשת בהם. כמו כן, אם את מרגישה חוסר נעימות ברחבי הפנים שלך יתכן כי המייק אפ או הקונסילר הנוכחי גורמים לתגובה האלרגית.

מה יכול למנוע תגובות אלרגיות ממוצרי האיפור?

קודם כל, לוודא שיש לתכשיר אישור של משרד הבריאות הישראלי ושאת פועלת לפי הוראות היצרן. שנית לבדוק תוקף – לפעמים מגלים מסקרה או פודרה ששכבה כמה שנים בקצה המגירה שבגלל הזמן שעבר היא כבר לא תקינה. 

כמו כן שימי לב לזמן שימוש המומלץ לאחר הפתיחה של המוצר. יש תכשירים שאחרי פתיחה של 6 חודשים השימוש בהם כבר לא מומלץ. אל תשתמשי במוצר פג תוקף למען שמירה על בריאות עורך. שמירה על סטריליות של מוצרי האיפור – חשוב לשים לב שאת לא משאירה חיידקים בתכשירי האיפור כך שאם יצא לך הרפס תזרקי את האודם שהשתמשת בו.

אלרגיות נוספות

חשוב לשים לב – אלרגיה לאיפור נפוצה מאוד עבור נשים הסובלות מאלרגיות אחרות כגון בעלי חיים, קרדית האבק ולפרחים. לכן מומלץ לבדוק אם התסמינים שלך יכולים נובעים אכן מאלרגיה לאיפור או נובעים מדברים אחרים שמגרים את עור הפנים שלך. זיהוי של הגורם אלרגני יאפשר לך להרחיק אותו מחייך ולמנוע את התסמינים האלרגניים. 

כמו כן, חשוב לשלול את האפשרות שהתסמינים נובעים ממחלות אחרות ולא בהכרח מאלרגיות שונות לפיכך ממומלץ להתייעץ עם רופא עור.

לסיכום

אלרגיה לתכשיר איפור בהחלט יכולה להיות מבאסת, אבל אל תשכחי שקודם כל הכרחי לזהות את הגורם (או הגורמים) הספציפי שאליו את האלרגית. כך שתוכלי למצוא תכשירי איפור חלופיים שלא מכילים את המרכיב אליו את רגישה. 

לעוד כתבות >>super.org.il

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן