טעויות נפוצות שנעשות ב-3 תחומי רפואה שונים

תוכן עניינים

כאשר אנו פונים לטיפול רפואי, אנו מצפים לקבל שירות מקצועי שייתן מענה למצבנו. אולם למרבה הצער, זה לא תמיד קורה, והמטופלים עלולים לסבול כתוצאה מכך.

טעויות קורות בכל תחום ברפואה. עם זאת, ההשלכות של טעויות כאלה עשויות להיות חמורות יותר בתחומים מסוימים מאשר באחרים. להלן, נדון בטעויות נפוצות הנחשבות לעתים לרשלנות רפואית המתרחשות בשלושה תחומים שונים ברפואה.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא חריגה של עובד שירותי בריאות (רופא, אחות וכו') מסטנדרט הטיפול המקובל. סטייה זו גורמת לרוב לנזק למטופל.

אנשים מסוימים עשויים שלא להבין שפעולה ישירה של עובד שירותי בריאות אינה הדרך היחידה להתרחשות רשלנות רפואית. זה יכול להתרחש גם עקב חוסר פעולה של עובד שירותי בריאות, כגון אי אבחון מצב רפואי או אי טיפול בחולה בזמן.

בקצרה, רשלנות רפואית מתרחשת כאשר עובד שירותי בריאות מתרשל במעקב ובהצעת טיפול סטנדרטי נאות המגיע למטופל. כתוצאה מהטיפול הלא תקני של עובד שירותי הבריאות, נגרם נזק למטופל.

טעויות נפוצות בתחומי רפואה שונים

רשלנות רפואית מתרחשת בכל מקום ממרפאות קוסמטיקה ועד מתקני טיפול דחוף ובתי חולים גדולים. למרות שרשלנות רפואית מתרחשת בכל תחומי הרפואה, עלולה להיות לה השפעה שלילית גדולה יותר על המטופל אם היא מתרחשת בתחומים מיוחדים, כגון:

מיילדות

מיילדות היא ענף הרפואה העוסק בלידה ובטיפול ביולדות. עובדי שירותי בריאות בתחום זה מכונים לעתים קרובות "רופאי נשים", או רופאים מומחים לגניקולוגיה ומיילדות.

לטעויות ולמקרים של רשלנות רפואית בהריון יכולות להיות השלכות חמורות הם על היולדת והן על הילדים, שנולדו וטרם נולדו. במהלך ההיריון והלידה, יש לספק לנשים ולתינוקות טיפול סטנדרטי מקובל. זה כולל:

• אבחון כל מצב טרום לידתי שייתכן שיש לאם, כגון סוכרת הריונית וזיהומים, וטיפול במצב בהתאם.

• מעקב אחר התינוק במהלך תהליך ההיריון והלידה ותגובה לאירועי חירום בצורה מתאימה.

• שימוש בזהירות בעת לידת התינוק ושימוש בכלים המתאימים לסיוע בלידה כמו מלקחיים ושולפן ריק (ואקום) כראוי ולפי הצורך.

אולם למרבה הצער, רופאי נשים ועובדי שירותי בריאות אחרים בתחום זה חורגים מסטנדרט הטיפול לעתים קרובות למדי. פציעות לידה כאלה יכולות לגרום למצבים קבועים כמו שיתוק מוחין, פרע כתפיים ועוד. בנוסף, נשים עלולות לסבול מפציעות פיזיות או פסיכולוגיות לאחר שעברו לידה טראומטית.

קרדיולוגיה

קרדיולוגיה היא מחקר וטיפול בהפרעות של הלב וכלי הדם. זה נחשב לאחד מתחומי הרפואה הקשים ביותר, כאשר קרדיולוגים נדרשים לעבור יותר שנות לימוד מאשר רבים מעמיתיהם בתחומים אחרים. עם זאת, זה לא מונע מהם לעשות טעויות.

טעויות נפוצות בקרדיולוגיה כוללות:

• המלצה על ניתוח שגוי או טעות במהלך ניתוח.

• אבחון חולה עם מצב לב לא נכון או אי אבחון מצבו.

• אי רישום התרופה הנכונה למצב לבבי.

מכיוון שקרדיולוגיה מערבת את הלב וכלי הדם, הטעויות עלולות להיות קטסטרופליות עבור החולים ובני משפחותיהם.

אורתופדיה

אורטופדיה היא ענף הרפואה העוסק בתיקון עיוותים של עצמות או שרירים. זהו תחום מאוד מיוחד הדורש מעובדי שירותי הבריאות היכרות מעמיקה עם מערכת השרירים והשלד וכיצד לטפל במצבים הקשורים אליה. בנוסף, לטעויות שנעשות על ידי עובדי שירותי בריאות בתחום זה יכולות להיות השלכות לכל החיים על המטופלים. טעויות נפוצות באורתופדיה כוללות:

• התקנת גבס לא נכונה.

• כריתת חלק הגוף הלא נכון.

• קריאה שגויה של צילומי רנטגן, סריקות CT או MRI.

טעויות כאלה עלולות לגרום לקטיעות רגליים מיותרות, לעצבים פגומים או אפילו למוות.

סבלתם מרשלנות רפואית? פנו לעורך דין 

רשלנות רפואית יכולה לשנות את חיי המטופל לנצח, או אפילו לסיים אותם בטרם עת. אם אתם או אדם הקרוב אליכם נפגע מרשלנות רפואית מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לרשלנות רפואית לצורך בחינת המקרה לעומק.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

כל מה שרציתם לדעת על הדברה

הדברה היא מרכיב חיוני בשמירה על הבריאות והבטיחות של הבתים, הגנים ומקומות העבודה שלנו. נושא ההדברה חשוב בעיקר תוך התמקדות בסוגי ההדברות, סוגי מזיקים ומחירי

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן