טיולי טבע בנורבגיה או מונטנגרו

תוכן עניינים

חבויות בפינות הצפוניות והדרומיות של אירופה שתי אומות ייחודיות ומעוררות יראת כבוד: נורבגיה ומונטנגרו. שתי המדינות התברכו בשפע של יופי טבעי, מה שהופך אותן ליעדים אידיאליים לטיולי טבע. נורבגיה, עם הפיתוי הארקטי שלה, ומונטנגרו, הכוללת קסמים ים תיכוניים, מספקות סביבה פנטסטית לחובבי חוצות לחקור נופים מגוונים. משיוט לפיורדים לטיולים בהרים טרשיים, הנה הצצה מעמיקה לטיולי הטבע המהפנטים שיש לנורבגיה ומונטנגרו להציע.

נורבגיה – נירוונה נורדית

נורווגיה, מדינה סקנדינבית הידועה בפיורדים העמוקים שלה, האורות הצפוניים וכפרי הדייגים הציוריים שלה, היא אוצר בול לחובבי הטבע. המאפיינים הטבעיים הדרמטיים שלו אידיאליים לפעילויות חוצות שונות, מטיולים ודייג ועד סקי וצפייה בכוכבים.

1. חקר את הפיורדים: ביקור בנורבגיה אינו שלם מבלי לחקור את הפיורדים המדהימים שלה. Geirangerfjord ו-Nærøyfjord, שניהם אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, ידועים בעומקם העמוק, בקצוות ההרריים המתנשאים ובסביבתם המוריקות. הפלגות רבות מציעות סיורים מודרכים דרך נתיבי המים היפים הללו, המספקים נקודת מבט ייחודית על חיי הים והציפורים המגוונים של נורבגיה.

2. טיולים וסקי בהרים: ההרים הנורבגיים מציעים משהו לכל אחד, בין אם אתה מטייל נלהב או גולש סקי מושבע. הפארק הלאומי Jotunheimen הוא יעד פופולרי עם מגוון מסלולי ההליכה המוקשחים שלו ויותר מ-250 פסגות, כולל Galdhøpiggen, ההר הגבוה ביותר בנורבגיה. במהלך החורף, ההרים של טריסיל והמסדאל הופכים לאתרי סקי ברמה עולמית.

3. מרדף הזוהר הצפוני: נורבגיה היא אחד המקומות הטובים בעולם לראות את המחזה השמימי של הזוהר הצפוני. טרומסו, עיר הממוקמת מעל חוג הקוטב הצפוני, מציעה סיורים מודרכים שלוקחים אתכם הרחק מזיהום האור של העיר אל תוך השממה האפלה, שם תוכלו לצפות בשמיים רוקדים בצבעים מבריקים.

זוהר צפוני בנורווגיה

מונטנגרו: הפלא הים תיכוני:

מונטנגרו, אחת המדינות הצעירות בעולם, זוכה במהירות לתהילה כיעד טבע מוביל. ידוע בקו החוף המדהים שלו, הקניונים העמוקים וההרים הסלעיים, זהו מקום בו תוכלו לחקור את הבלתי נחקרים ולהתמכר לשפע של פעילויות חוצות.

1. הפארק הלאומי דורמיטור: הפארק הלאומי דורמיטור, שהוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הוא ביקור חובה. הפארק מפורסם בזכות קניון נהר טארה המדהים שלו, השני בעומקו בעולם, והאגם השחור שלו. כאן תוכלו לטייל במסלולים שונים, לצאת לרפטינג במים לבנים בנהר הטארה, או ליהנות מסקי במהלך חודשי החורף.

2. מפרץ קוטור: מכונה לעתים קרובות הפיורד הדרומי ביותר באירופה, מפרץ קוטור הוא תערובת מעוררת כבוד של מים כחולים והרים אפורים. תוכלו לצאת לסיור בסירה מסביב למפרץ, לבקר בעיירה העתיקה קוטור השוכנת בקצהו, או לטייל במעלה ההר לתצפית עוצר נשימה על כל המפרץ.

3. הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה: זהו אחד משלושת היערות הבתוליים הגדולים האחרונים באירופה, המתגאה בלמעלה מ-200 מיני ציפורים ו-26 סוגים שונים של עצים. הפארק מציע הזדמנויות מצוינות לצפייה בציפורים, לטיולים רגליים ולחקור את אגם ביוגראד השליו.

סיכום

נורבגיה ומונטנגרו, על אף שהן מגוונות מבחינה גיאוגרפית, שתיהן מציעות לחובבי הטבע הזדמנות ייחודית לחקור כמה מהנופים היפים והמגוונים בעולם. מהשלווה של הפיורדים הנורבגיים ועד ליופי המחוספס של הרי מונטנגרו, יעדים אלה מספקים אינספור הרפתקאות לכל חובב חוצות. בין אם אתם מחפשים לעשות סקי, לטייל, לשייט, או פשוט לטבול את עצמכם בעולם הטבע, נורבגיה ומונטנגרו הן יעדים שאסור לפספס.

מונטנגרו
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

המלצות על טיול בפריז

תכנון טיול יכול להיות מאוד מרגש ומלא ציפייה, במיוחד כאשר מתכננים לבקר בשני מקומות מדהימים כמו פריז ויורו דיסני. למי שמחפש לחוות את הטוב משני

קרא עוד »

איך למצוא צימר במחיר שפוי?

כאשר אתם מחפשים צימר, יש הרבה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון, כאשר פרמטרים כמו מיקום ומחיר הצימר הם רק חלק מהדברים שכדאי לבדוק. רגע לפני שמזמינים צימרים לזוגות או צימר למשפחה, אנו ממליצים לקרוא את ההמלצות והדגשים שריכזנו כאן עבורכם.

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן