חושבים על שינוי בקריירה? הכנו לכם 7 טיפים

תוכן עניינים

כל החלטה על שינוי קיצוני בחיים, או על התחלה חדשה, היא אמיצה ולא מובנת מאליה. זה נכון על אחת כמה וכמה, כאשר זוהי החלטה על שינוי בקריירה. אם אתם מרגישים שלא בחרתם במסלול הקריירה הנכון, אנחנו בהחלט מעודדים אתכם למצוא תעסוקה יותר מתאימה. הסבה להייטק היא אפשרות בולטת בשוק העבודה הנוכחי, וכמובן שמעבר לזה יש עוד אפשרויות רבות. כדי לעזור לכם להחליט על הצעד הבא, הכנו לכם כמה טיפים.

הציבו לעצמכם יעדים

הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לעבור מטעות אחת, לטעות גדולה יותר. לכן, עליכם קודם כל להגדיר באופן ברור את היעדים והמטרות שלכם. מה אתם שואפים להשיג בטווח הקצר? ובטווח הארוך? נסו להבין מה גורם לכם לרצות לבצע שינוי, ואולי כך תגלו מה אתם באמת רוצים. 

איך יודעים אם אתם מתאימים להייטק?

כאמור, רבים עוברים בשנים האחרונות משלל ענפים ותחומים לתעשיית ההייטק. זוהי אופציה נהדרת בשלל התנאים הטובים בתעשייה, מבחינת שכר אך לא רק – בסופו של דבר זהו תחום חדשני, בו מתרחשים כמה מהתהליכים המרתקים ביותר כיום בשוק העבודה, בארץ ובעולם.

עם זאת, מעבר להייטק לא מתאים לכל אחד ואחת, ולא כדאי לנסות לקפוץ על העגלה רק כי היא נוצצת. אם אתם רוצים לבצע הסבה כזו, כדאי שתהיו בטוחים שאתם אכן מתאימים. אתם יכולים לברר את מידת התאימות שלכם לתעשייה על ידי התייעצות עם גורמי מקצוע, או עם חברים אשר עובדים בחברות הייטק. ניתן גם לבצע הערכה מהירה באמצעות אחד הכלים הייעודיים ברשת, כמו למשל האתר הזה.

כלים לבחירת תפקיד

אם אתם סגורים על כוונותיכם לעבור להייטק, אבל לא יודעים לאיזה תפקיד כדאי לכם לנסות להתקבל, יש שני דברים אליהם כדאי לשים לב:

  1. איפה מרוויחים הכי הרבה? כמובן שכסף הוא לא שיקול היחיד, אבל אם כבר מסתכנים ועושים שינוי קריירה, עדיף שזה ישתלם כמה שניתן. מעבר על טבלאות שכר הייטק יספק לכם תמונה מלאה לגבי התפקידים השונים.
  2. מהם הכישורים הרכים שלכם? חברות ומגייסים בתחום ההייטק, שמים כיום דגש רב על כישורים רכים, כלומר כישורים שלא מתאימים לתפקיד ספציפי אלא יכולים לעזור בתפקידים ותחומים שונים. אם אתם עובדים טוב בצוות, עומדים בלחצים, דוברים אנגלית ברמה גבוהה וכו', זה יכול לעזור לכם מאוד להשתלב בהייטק. נסו להבין מהם התפקידים, להם הכישורים הספציפיים שלכם יועילו הכי הרבה.

התייעצו עם אחרים

תמיד כדאי להתייעץ עם אנשים, אשר חוו קשיים ותהליכים דומים. לכן, מומלץ מאוד לדבר עם חברים או מכרים שהחליפו קריירות, או לפנות לפורומים ייעודיים בנושא. 

בצעו התאמת ציפיות

בין אם בסופו של דבר תעברו להייטק, או תמצאו את עצמכם במקום אחר, חשוב שתהיו ריאליים באשר לציפיות שלכם. אם אתם משנים את תחום העיסוק שלכם, אולי תרצו ישר למצוא עבודה בחברות הגדולות והמוכרות ביותר, אבל זה לא תמיד אפשרי. לפעמים דווקא התחלה "בקטן" יכולה להיות הכי טובה עבורכם.

תשקלו קורסים שונים

כמובן ששינוי קריירה יכול להתחיל בלימודים ובהכשרות שונות. זה אמנם יכול לקחת זמן ללמוד מקצוע חדש, או תפקיד שונה מזה שביצעתם, וזה בהחלט לא פשוט, אבל מה לא עושים כדי לרדוף אחר חלומות?

תשקיעו בלינקדין שלכם

אנחנו בוודאי לא צריכים לספר לכם על החשיבות של קורות חיים, אבל מה לגבי לינקדין? ידעתם שבעולם העבודה הנוכחי, ובעיקר בהייטק, מגייסים מאתרים כישרונות ברשת החברתית המקצועית? כדאי מאוד שיהיה לכם פרופיל, ושהוא יהיה מושקע ואיכותי.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן