החיים מאז ה-VAR: איך הטכנולוגיה השפיע על חווית הכדורגל

תוכן עניינים

למי שלא מכיר, מערכת ה VAR (Video Assistant Referee), הינה שימוש במסכי וידיאו העוזרים לשופט להכריע במגרש הכדורגל בסוגיות שונות. בחדר הבקרה של המסכים יושב שופט הוידיאו-שופט מסך וצופה בקטעי וידיאו בשידור חוזר כדי לבדוק החלטות של השופט הראשי במגרש ולעזור לו בעת הצורך על ידי שימוש בדיבורית. לפני המצאת הטכנולוגיה היו הרבה מקרים ששופטים פיספסו כל מיני מהלכים במשחק וכך נוצר שיפוט לא הוגן. בעזרת המצלמות ניתן לראות דברים בשידור חוזר ולשנות את ההחלטות. במונדיאל 2018 שופטי ה VAR הוכנסו לראשונה. 

כיצד זה עובד

פרט ל 4 השופטים שנמצאים על המגרש ישנו עוד שופט וידיאו בחדר הבקרה ולו 3 עוזרים שאחראים לוודא ששום דבר לא מתפספס וצריכים להגיע להחלטה מהירה תוך צפייה בהילוך חוזר. השופט הראשי יכול להיעזר בכל עת בשופטי הוידיאו כאשר הוא מגיע למחלוקת כלשהי ואף ללכת לחדר הבקרה בעצמו ולראות במסך בזמן אמת אירועים שקורים במגרש ועל סמך זה לקבל החלטה.

שימוש ב VAR

פרט למשחקי המונדיאל בשנת 2018 שכללו בפעם הראשונה את שופט ה VAR, המערכת הזאת נמצאת בשימוש גם בליגות השונות למשל, ליגת הכדורל בארצות הברית –MLS, הליגה הגרמנית, הליגה האיטלקית, הליגה הספרדית ואפילו הליגה הישראלית והסינית.

השפעות שליליות

יש הרבה ביקורות על המערכת החדשה מצד השחקנים, אשר מרגישים מטורטרים במהלך המשחק, כאשר השופט יכול לקרוא להם בחזרה אחרי שכבר שרק לפסק זמן , בעקבות משהו שהוא ראה בוידיאו ויש המון הפסקות במהלך המשחק, מה שמאריך את תוספת הזמן ומוריד מהמומנטום של השחקנים. גם לצופים מדובר בחוויה מוזרה שכן אף אחד לא שומע מה נאמר באוזניה של השופט ולא תמיד ברור למה הוא פתאום עוצר הכל והולך להסתכל בוידיאו. מבחינה סטטיסטית, בכל משחק ישנם בערך 5 אירועים שמצריכים הפסקה של המשחק ובדיקה בוידיאו. אך לעומת זאת, 8 אחוזים מכלל האירועים שהייתה בהם מעורבות של שופט וידיאו ההחלטות שהתקבלו השפיעו בצורה דרסטית על המשחק והיו חשובות.

לא כדאי לכם לפספס>>talkback.org.il

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן