אבנים בכליות – תסמינים, סיבות ודרכי טיפול

תוכן עניינים

אבנים בכליות היא תופעה נפוצה, היא מופיעה אצל אחד מכל עשרה גברים ואצל אחת מכל עשרים נשים. התופעה מתאפיינת בהימצאות של גושים שדומים לאבן בתוך הכליות. הגושים יכולים להימצא בתוך אחת מהכליות או אפילו בשתיהן יחדיו. מה אתם צריכים לדעת על התופעה הזאת ואיך פותרים אותה? ריכזנו בשבילכם את כל המידע כדי שתוכלו להתמודד עם הבעיה כנדרש. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו התופעה מונעת מכם להמשיך בשגרת החיים הרגילה. נדגיש כי יכול להיות שהבעיה הזאת תימנע מכם לבצע חלק מהפעולות שעשיתם עד כה. 

מהם התסמינים לאבנים בכליות?

התסמינים נקבעים בהתאם לגודל של הגוש, כמו שאתם בוודאי יכולים לתאר לעצמכם. ככל שהגוש יהיה יותר גדול, כך מן הסתם השפעותיו יהיו מורגשות ומשמעותיות. במקרה שבו האבן גדולה, ניתן יהיה להרגיש בעיקר כאב עז. הכאב יופיע באזור האשכים, אך יכול להיות מוקרן גם לחלק העליון של הבטן. חלק מהתסמינים יכולים להיות תסמינים שדומים לתסמינים של דלקת בשתן. צורך לתת שתן בתדירות גבוהה, לעיתים גם עקצוצים וחוסר נעימות בעת מתן השתן. במקרים חריגים יכול להופיע חום גבוה או תחושת חולשה בלתי מוסברת. אך לרוב למעט הכאבים והרגשת אי הנעימות, לא תמצאו את עצמכם מרגישים תסמינים מבהילים.

מהן הסיבות להיווצרות אבנים בכליות?

למען האמת יכולות להיות המון סיבות שיביאו להיווצרות של אבנים בכליות. לא כל הסיבות הן סיבות שתוכלו לשלוט בהן, בחלק מהמקרים יהיה מדובר על מציאות קיימת. במשפחה עם היסטוריה של אבנים בכליות, ישנה סבירות כי הבעיה הזאת תעבור בתורשה בין בני המשפחה. אנשים שאוכלים מזון עשיר בחלבונים ודל בסיבים תזונתיים עלולים לסבול מאבנים בכליות. פעילות גופנית יכולה למנוע את המצב הזה, לכן טוב תעשו אם תשמרו על כושר גופני. כל מיני בעיות בריאותיות שקשורות לכליות עשויות להוביל להימצאות אבנים באזור הזה. כך שחובה להיות במעקב אם אתם יודעים שאתם נמצאים בקבוצת הסיכון לסבול מאבנים.

כיצד ניתן לאבחן?

אם הבחנתם בתסמינים לאבנים בכליות יהיה עליכם לגשת לרופא המשפחה שיבדוק אתכם. אף אחד לא מוסמך לאבחן אבנים בכליות חוץ מרופא המשפחה שיפנה אתכם לבדיקות מקיפות. הרופא ישלח אתכם לעשות בדיקות סקירה שונות כדי לראות מה בדיוק מפריע לכם בהתאם לתסמינים. אחרי שהממצאים יגיעו לידיו יהיה ניתן לשים את האצבע על הבעיה הספציפית שממנה אתם סובלים. אם מדובר על כאבים באשכים ועל קשיים במתן שתן ככל הנראה מדובר על באבנים. נדיר מאוד שיש בעיות אחרות שגורמות בדיוק לאותן הבעיות, כל זאת בתנאי ששוללים דלקת בשתן. רק לאחר האבחנה המדויקת יהיה ניתן לבחון את אופציות הטיפול בבעיה.

איך מטפלים באבנים בכליות? 

שיטת הטיפול משתנה בהתאם למצב של כל אחד מהמטופלים שסובל מהבעיה. המטרה היא להביא את המטופל למצב שבו הוא יחזור לשגרה במהירות האפשרית ללא מגבלה. כל עוד מדובר על אבנים קטנות בכליות, לא באמת יהיה צורך לעשות דבר. למרות תחושת אי הנעימות, האבנים אמורות לצאת מהגוף בצורה טבעית. אם מדובר על אבנים גדולות שלא יכולות לצאת לבד, יהיה צורך לנקוט בפעולה. לרוב בהתמודדות עם התופעה יש צורך לרסק אותן כדי שיוכלו לצאת מהגוף לאחר מכן. הריסוק נעשה באמצעות קרן לייזר מיוחדת שעושה את העבודה הזאת. אם קרן הלייזר לא מצליחה לרסק את האבנים, ניתן יהיה להוציא אותן על ידי ניתוח. אך האפשרות הכירורגית היא האפשרות האחרונה שאמורה להיות בסל האפשרויות.

אבנים בכליות
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

מה זה בדיקת פאפ

בדיקת פאפ היא אחת הבדיקות החשובות ביותר לנשים בטווח הגילאים של 25 ועד 64. בדיקה זו מאפשרת גילוי וטיפול מקדים בסרטן צוואר הרחם, וטווח הביצוע

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן