תקדימי: הגרסאות החדשות של מכשירי iOS מאפשרות למשתמשים לחסום מעקב של תוכנות צד ג' ויצרה סטנדרט פרטיות חדש

תוכן עניינים

רבים כבר מכירים את התופעה שהמכשירים הניידים הם משמשים חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק לטובת מעקב אחר גולשים כדי לדלוג מידע על התנהגות הצריכה שלהם ברשת. כל זה במטרה ליצור פרסום שיהיה מדויק להיסטורית החיפושים והגלישה שלהם (זה רלוונטי לכל העניין של שיווק דיגיטלי). הדבר הזה מצויין לבעלי עסקים שרוצים להגיע לאנשים ספציפים כחלק מתהליך קידום אתרים, אבל זה פוגע משמעותית בפרטיות של בעלי המכשירים הסלולרים.

למה שלמישהו יפריע אם ענקיות פרסום עוקבת אחרי היסטורית הגלישה שלהם?

יש סיבות רבות שכולם סובבות סביב נושא הפרטיות בכל הקשור למעקב אחר גלישה פרטית. במקרה מביך במיוחד שהתרחש בישראל לדוגמה, אישה ממרכז הארץ דרשה גת מבעלה לאחר שהיא נחשפה לפרסומים הקשורים לקשרים דיסקרטיים במכשיר הטלפון הנייד שלו. אולי קשה להבין את הקשר בין הדברים מחשיפה חד פעמית לתוכן כזה, הרי אולי מדובר בצירוף מקרים – אך במקרה שלו, בשל היכולת של ענקיות הפרסום "לרדוף" אחרי משתמשים שביקרו באתרים מסוימים – הקשר כבר היה ברור. אנשי הפרסום בחרו ליצור מודעות קריאטיביות במיוחד כאשר פרסמו מודעות עם התוכן: "אנו מזמינים אותך לשוב וליהנות מבילוי בסוויטה הפרטית והדיסקרטית שלנו וליהנות מלילות שוברי שיגרה".

הפרסומים המפלילים האלו העידו כי הבעל צרך בעבר את השירות והוא למעשה היה קורבן בפני עצמו לקלות שבה חברות פרסום מנצלות את היכולת הטכנולוגית שלהם כדי "לטגרט" קהל גם אם זה היה מעדיף שדברים כאלו לא היו קוראים.

מה אפל עשו כדי לשמור על הפרטיות?

החל מגרסת iOS 14, כל מכשירי אפל מעניקים למשתמשים לבחור האם הם מעוניינים שלאתרים ולאפליקציות צד ג' תהיה גישה להיסטורית החיפושים והגלישה של המשתמש. בשאלה פשוטה עם התשובות "כן" או "לא" בלבד, אפל למעשה סיימה לחלוטין כל דרך לאפליקציות הפרסום "לרדוף" אחרי משתמשים. משיחה שביצענו עם נציג פייסבוק ישראל, שאלנו מה יחס האישור לעומת יחס הביטול של יכולות המעקב בקרב האוכלוסיה. נציגת פייסבוק כלל לא תרך להציג לנו מסמך מרוב שהתשובה היית חד משמעית: "אפשר לשכוח מרימרקטינג (יכולת שיווק מחדש) למכשירים של אפל… אף אחד לא מאשר לאפל לתת לאפליקציות, כולל פייסבוק, לבצע מעקב אחר הגלישה".

אתם חייבים לבקר אצלנו ב- WHOOP

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

קווים לבנים, קווים אדומים: איך סימון כבישים משפיע על הנהיגה שלנו בלי שנשים לב?

כשאתם נוהגים בכביש, רוב הסיכויים שאתם לא באמת חושבים על הקווים שמופיעים על האספלט. הם שם, קבועים, מוכרים, וכמעט בלתי נראים. אבל האמת היא שהם משפיעים על כל רגע בנהיגה שלכם – על המהירות שבה אתם נוסעים, על הבטיחות שלכם ועל ההחלטות שאתם מקבלים מבלי להיות מודעים לכך. סימון כבישים הוא לא רק צבע על הכביש – הוא שפה שלמה שמכוונת אתכם בלי שתצטרכו אפילו לקרוא הוראות.

קרא עוד »

גאדג'טים שחוסכים כסף בטווח הארוך

לפני שנה פגשתי את דני, רואה חשבון שמתמחה בכלכלת המשפחה. הוא הראה לי את חשבון החשמל שלו – 200 שקל בחודש. אצלי? 800 שקל. "הסוד הוא בגאדג'טים", הוא אמר לי. חשבתי שהוא צוחק עליי. הרי גאדג'טים זה תמיד עוד הוצאה, לא? טעיתי בגדול.

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן