כיצד מבצעים תכנון פיננסי שמביא תוצאות?

תוכן עניינים

השאיפה של תכנון פיננסי היא לאפשר לכל אחד מאיתנו לפתוח דף חדש. דף חדש שבו ההוצאות יהיו הרבה יותר שקולות, והמצב הפיננסי יתייצב עם הזמן. לצערנו ישנם לא מעט אנשים שדוחקים את עצמם לקצה בכל מה שקשור למצבם הכלכלי. תהליך נכון של תכנון והכנה פיננסית יביא אותם למצב שבו הבלתי אפשרי יהפוך להיות אפשרי. במאמר הבא נציג כמה שלבים חשובים מאוד בתכנון הפיננסי שאותם כולם צריכים לעשות. זוהי הסיבה שבגללה את התכנון עצמו עושים עם איש מקצוע ולא באופן עצמאי. כל טעות קטנה בדרך עלולה להרחיק אתכם מהשגת המטרה שאותה אתם רוצים להשיג.

הגדרת הציפיות והמטרות מהתהליך

לפני הכל איש מקצוע בתחום התכנון הפיננסי חייב לעשות תיאום ציפיות עם הלקוח. לא משנה אם מדובר על לקוח פרטי או על לקוח עסקי, החשיבות היא אותה החשיבות. המתכנן הפיננסי ירצה לדעת כי הוא מסוגל לעמוד במטרות שהלקוח העמיד לעצמו. באותה נשימה המתכנן הפיננסי אמור להסביר ללקוח אילו מהציפיות או מהמטרות הן הגיוניות יותר ופחות. בסופו של יום השאיפה היא שהלקוח בסופה של הדרך יגיע בדיוק למקום שבו הוא חולם להיות. עם קצת אמונה והרבה רצון אפשר להפוך את החלומות למציאות, גם אם כרגע זה נראה מאוד רחוק.

איסוף נתונים והבנת המצב

עוד שלב חשוב מאוד בדרך להצלחה הוא השלב שבו אוספים נתונים ומבינים את המצב. כל מתכנן פיננסי חייב לעבוד קשה על מנת לאסוף את כל הנתונים השונים שעומדים לרשותו. איסוף הנתונים מחייב את אותו איש מקצוע לעשות עבודה מאומצת כדי ללמוד מה קורה. יכול להיות כי מה שאותו לקוח יספר לכם יהיה שונה ב-180 מעלות מהמציאות עצמה. רק על סמך הנתונים שאתם אוספים תוכלו ללמוד מה בדיוק קורה ומה לא נכון בהתנהלות. ברגע שמבינים את המצב לעומק יהיה אפשר להתקדם אל עבר השלב הבא. עד שלא לומדים את ההתנהלות של הלקוח יהיה מאוד קשה לבחור כיצד הכי נכון לפעול.

בניית תוכנית פיננסית בהתאמה אישית

אחרי שמבינים את הרצונות של הלקוח ואחרי שלומדים את המצב, יהיה אפשר לבנות תוכנית. בניית התוכנית צריכה להיעשות באופן אישי עבור הלקוח שאותו המתכנן הפיננסי מייצג. כל לקוח הוא עולם שלם בפני עצמו, ולכן קשה מאוד לראות כאלה שאותה תוכנית בדיוק תתאים להם. תכנון פיננסי טוב הוא תכנון שתואם את כל הדרישות והצרכים של הלקוח. כך מצד אחד התהליך יצליח להביא איתו פירות, מצד שני הלקוח לא יראה כישלונות רבים. ברגע שמתאימים את התוכנית ללקוח, אין סיבה שהוא לא יסיים אותה בצורה מוצלחת. לעיתים התוצאה הסופית תהיה טובה יותר מהתוצאה הסופית שעליה חשבתם בתחילת הדרך.

יישום התוכנית ומעקב אחר ההתקדמות

התוכנית מוכנה? השלב האחרון הוא השלב שבו הלקוח מאור ליישם את התוכנית. כעת מלוא האחריות עוברת לידיו של הלקוח שחייב להראות את הרצון האמיתי שלו. הלקוח מצידו צריך לעבוד קשה מאוד כדי לשנות כל מיני הרגלים לוקים בחסר. תכנון פיננסי חייב להיות כזה שמתבצע עם מעקב שוטף אחרי כל מה שקורה. הרי סטייה אחת מהנתיב הנכון עלולה להביא את הלקוח למצב שבו הוא יכניס את עצמו לבור גדול. המתכנן הפיננסי חייב להיות תמיד עם האצבע על הדופק, כך הוא יראה שכל הדברים נמצאים בשליטה. אם הלקוח מתקשה ליישם את התוכנית הלכה למעשה, אפשר לשנות אותה מעט. הכי חשוב שהמצב יהיה כזה שבו השיפור יהיה מהיר וברור לעין.   

קרדיט תמונה: https://www.freepik.com/

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
כתבות נוספות שבטוח תאהבו

איך להשתמש במימון ובמשכנתאות לטובת השקעות נדל"ן?

השקעות בנדל"ן נחשבות לאחת האפשרויות המבטיחות ביותר ליצירת הכנסה יציבה ובטוחה. בעידן בו מחירי הדירות רק הולכים ועולים, מימון ומשכנתאות הפכו לכלי מרכזי שמאפשר למשקיעים להגדיל את קצב הרווחים וליצור הזדמנויות השקעה נוספות. 

קרא עוד »

מהו מחשבון ריבית דריבית?

מחשבון ריבית דריבית הוא כלי פיננסי פשוט ונוח שמאפשר לחשב את ערך הכסף המושקע במרוצת הזמן, תוך התחשבות בהשפעת ריבית דריבית. ריבית דריבית היא הריבית שמחושבת לא רק על הסכום המקורי שהושקע, אלא גם על הריבית שנצברה במהלך התקופה. כלומר, ככל שהזמן עובר, סכום הכסף שמושקע גדל בצורה אקספוננציאלית, מה שהופך את הריבית הדריבית לכלי עוצמתי ליצירת רווחים בטווח הארוך.

קרא עוד »

PPC – לא משחק מחשב כמו שחשבתם

בעידן הדיגיטלי של ימינו, פרסום באינטרנט הפך לכלי חיוני ובלתי נפרד מהתוכנית השיווקית של כל עסק ששואף להצלחה. אחד הכלים המרכזיים והיעילים ביותר בשוק הפרסום הדיגיטלי הוא PPC, קיצור של Pay-Per-Click, מודל פרסום שבו המפרסמים משלמים תמורת כל קליק שמבצעים משתמשים על הפרסומות שלהם. 

קרא עוד »

אודות אלולו

אלולו לוגו

אלול - מגזין פנאי ותוכן

התכנים הכי טובים נוצרים על ידי אנשי השטח הכי טובים. אנחנו חותרים להגיע לחקר מעמיק אודות הנושאים אותם אנחנו מפרסמים. כאן תוכלו למצוא כתבות בנושאים הכי רלוונטים של עכשיו

צרו איתנו קשר:

דילוג לתוכן